تاثیر عینک‌های الکترونیکی بر بینایی

از مزایای درمانی استفاده از عینک های الکترونیکی چه میدانید؟ این وسایل پزشکی تا چه حد بر بینایی بیماران تاثیرخواهند گذاشت؟ این وسیله برای افرادی که از تنبلی چشم رنج میبرند بهترین گزینه است.

بر اساس مقاله‌ای که در کنگره سالانه آکادمی چشم پزشکان آمریکا مطرح شد، استفاده از عینک‌های الکترونیکی می‌تواند در درمان تنبلی چشم همانند پانسمان‌های کلاسیک موثر باشد. به گفته محققان دانشگاه ایندیانا در آمریکا، نشانگان تنبلی چشم یا آمبلیوپی را می‌توان به کمک تکنولوژی جدید عینک‌های الکترونیکی درمان کرد.

این مشکل بینایی از دوران کودکی شروع می‌شود و معمولا یک چشم و به ندرت هر دو چشم درگیر می‌شوند و در صورتی که درمان انجام نشود تا بزرگسالی ادامه خواهد داشت و فرد به مرور توانایی بینایی خود را از دست می‌دهد. برای درمان این مشکل تاکنون از پانسمان‌های کلاسیک استفاده می‌شد و متخصص با بستن چشم سالم، چشم تنبل را به کار وا می‌داشت.

از آنجایی که ۲۵ درصد کودکان با پانسمان مشکل دارند و ۱۵ درصد اجازه گذاشتن آن را در چشم نمی‌دهند محققان عینکی با برنامه ریزی درمانی تهیه کردند و بررسی آن بر روی ۲۳ کودک ۳تا ۸ سال نشان داد، نتایج حاصل از درمان با این عینک مشابه درمان کلاسیک است. عینک Amblyz از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا تایید گرفته و قیمت آن ۴۵۰ دلار است و می‌تواند راه‌حل مناسبی برای درمان نشانگان تنبلی چشم باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *