تاثیر فعالیت‌های ورزشی بر پارکینسون

تاثیر فعالیت‌های ورزشی بر پارکینسون

آیا میدانستید با تشخیص به موقع بیماری پارکینسون می توانید آن را با استفاده از فعالیت های ورزشی درمان کنید. تحرک و انجام تمرینات ورزشی در افزایش توانایی شما در مقابله با بیماری پارکینسون تاثیرات فراوانی خواهد گذاشت.

بیماری پارکینسون روی فعالیت‌های جسمانی بیماران تاثیر منفی می‌گذارد، اما این اتفاق نباید بیماران را از فعالیت‌های ورزشی و جسمانی دور نگه دارد. مطالعات نشان داده‌اند که ورزش کردن می‌تواند به افراد مبتلا به بیماری پارکینسون کمک کند تا احساس بهبودی پیدا کنند و شرایط آنان را از نظر توانایی در راه رفتن، تعادل اندام‌ها و هماهنگی اندام‌ها بهتر کند. فعالیت‌های جسمانی در مبتلایان به بیماری پارکینسون، از نظر احساسی هم فواید قابل توجهی دارند.

بسیاری از مبتلایان به بیماری پارکینسون، بعد از تشخیص این بیماری دچار سرخوردگی می‌شوند. این سرخوردگی ممکن است تا چند سال ادامه پیدا کند، اما بیمارانی که به فعالیت‌های ورزشی روی می‌آروند، زندگی خیلی بهتری را تجربه می‌کنند. بیماری پارکینسون به‌خودی‌خود کسی را نخواهد کشت، هرچند که در بعضی موارد به شکل‌گیری عوارض شدیدی مثل مشکل در بلعیدن و زوال عقل منجر می‌شود، که می‌توانند مرگ‌بار باشند. هرگز فراموش نکنیدکه ابتلا به بیماری پارکینسون، به‌معنای دریافت کردن حُکم مرگ نیست. دکتر دیوید لوماستر، نویسنده و استاد دانشگاهی که در دهه ۴۰ سالگی به بیماری پارکینسون زودرس مبتلا شده است، می‌گوید: «من تصمیم گرفتم که باز هم بنویسم، حتی بعد از این‌که لرزش دست‌هایم مانع از نوشتن شدند و توانایی صحبت کردن‌ام دچار مشکل شد. من با تک‌تک اعضای بدنم با بیماری مبارزه خواهم کرد. بیماری پارکینسون فقط یک مانع در زندگی من است و همه انسان‌ها در زندگی با مانع‌هایی روبه‌رو می‌شوند».


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *