تاثیر فیسبوک بر رژیم های لاغری

تاثیر فیسبوک بر رژیم های لاغری

 

رژیم های لاغری تاثیرات فوق العاده ای مفیدی بر سلامتی جسمی ما میگذارند اما اگر نادرست و غیر اصولی باشند می توانند باعث بیمارشدنمان شوند. برخی از بانوان با گشت و گذار در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و پیروی از رژیم های دیگر کاربران به بدنشان آسیب وارد میکنند.

گروهی از محققان دانشگاه کارولینا، با انتشار مقاله‌ای در Adolescent Health، درباره تاثیر شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک بر رژیم غذایی افراد، به‌خصوص خانم‌های جوان، نتایج تازه‌ای ارائه کردند. به نظر آنان، خانم‌های جوانی که از شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک، زیاد استفاده می‌کنند و مدام خودشان را با دیگران مقایسه می‌کنند،تصویر بدی از بدنشان پیدا می‌کنند و رژیم‌های غذایی نامناسبی انتخاب می‌کنند. در این مطالعه، اطلاعات مربوط به عادات غذایی ۱۲۸ خانم جوان بررسی شد؛ به‌علاوه این‌که میزان زمانی که این خانم‌ها در فیسبوک می‌گذارنند و تعداد دوستان و نوع روابطشان با آن‌ها، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. مسئله مهم دیگری که بررسی شد،این بود که این خانم‌ها چه‌قدر بدن خودشان را با تصویر بدن‌های دوستانشان مقایسه می‌کردند. نتایج مطالعه نشان داد، خانم‌های جوانی که وابستگی زیادی به استفاده از شبکه‌های اجتماعی دارند، خیلی بیشتر از دیگران، بدن خودشان را با بدن دیگران مقایسه می‌کنند و برای همین رژیم‌های غذایی نامناسب و حتی خطرناکی انتخاب می‌کنند که عواقب خوبی ندارد.

بی‌شک بهترین روش لاغری استفاده از تمام گروه‌های غذایی یعنی نان و غلات، سبزیجات، میوه‌جات، لبنیات، گوشت قرمز و سفید، تخم‌مرغ و حبوبات در کنار فعالیت‌های ورزشی چون پیاده‌روی، دویدن، کوهنوردی یا انجام حرکات منظم روزانه است.

بزرگمهر با اشاره به اشکالاتی که بر انواع رژیم‌های غذایی کم‌کالری وارد است، می‌گوید: رژیم‌های غذایی کم‌کالری، مانع رسیدن و دریافت انرژی مورد نیاز سلول‌ها می‌شود و از آنجا که متابولیسم بدن به خوبی صورت نمی‌گیرد، فرد سست و بی‌حال شده و پس از مدتی از ضعف زیاد دچار بیماری می‌شود. نکته مهم دیگر آن که وقتی بدن فردی به متابولیسم پایین عادت کند، با کنار گذاشتن رژیم، حتی با مصرف مواد غذایی طبیعی هم چاق می‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *