تاثیر لنزهای شبانه بر بیماری های چشمی

تاثیر لنزهای شبانه بر بیماری های چشمی

 

به دنبال یافتن راه درمانی برای نزدیک بینی محققین از لنزهای شبانه برای رفع این عارضه کمک گرفتند اما بیماران در استفاده از این لنزها نباید زیاده روی کنند و برای رفع نزدیک بینی خود نکات بهداشتی چشم را در نظر داشته باشند.

محققان می‌گویند استفاده از لنزهای شبانه می‌تواند به اصلاح نزدیک‌بینی کمک کند. چشم مبتلا به نزدیک‌بینی کمی بلندتر از حد طبیعی است و تصاویر در آن جلوی شبکیه تشکیل شده و در نتیجه واضح نیست.لنزهای شبانه با تاثیر بر قرنیه و پشتیبانی آن در مرکز و ایجاد خلاء در اطراف در عرض ۶ ساعت در طول شب باعث صاف شدن سلول‌های قرنیه می‌شود.

این فرم اصلاحی تا ۲۴ ساعت دوام دارد و باعث می‌شود تصاویر روی شبکیه افتاده و نزدیک‌بینی اصلاح شود. استفاده طولانی‌مدت از لنز شبانه توصیه نمی‌شود زیرا می‌توان به قرنیه آسیب جدی وارد کند اما مزایایی نیز دارد مثلا اینکه فرد در طول روز نیازی به استفاده از لنز ندارد، میزان استفاده از اشک مصنوعی کاهش می‌یابد و بهداشت راحت‌تر رعایت می‌شود.

به دنبال ۵-۴ سال استفاده از این لنزها نزدیک‌بینی اصلاح خواهد شد. بر اساس تحقیقی که در آن ۱۰۰ پرونده پزشکی مورد بررسی قرار گرفت، نیمی از بیماران مبتلا به نزدیک‌بینی که به مدت ۵ سال از عینک یا لنز استفاده می‌کنند نمره چشمشان بعد از این مدت به ۰/۷۵ می‌رسد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *