انواع آسیب های پوستی با آلوده شدن هوا

انواع آسیب های پوستی با آلوده شدن هوا

اگر می خواهید پوستی سالم داشته باشید و از آسیب‌های پوستی در امان بمانید، پیشنهاد می کنیم هنگام آلودگی هوا از منزل بیرون نروید،انواع آسیب های پوستی با آلوده بودن هوا پدید می آیند، می توانیم به لک های پوستی ،تیره شدن پوست ،خشکی و زبری پوست ناشی از آلودگی هوا اشاره کنیم.

داشتن پوست سالم، از داخل بدن شروع می‌شود و به بیرون می‌رسد؛ اما آسیب‌های پوستی ممکن است از بیرون شروع شوند و به داخل پوست سرایت کنند. دود، گرد و غبار، خاک و سایر ذراتی که در هوای آلوده وجود دارند، پوست انسان یعنی بزرگ‌ترین ارگان بدن او را در معرض خطر قرار می‌دهند. با شدت یافتن آلودگی هوا، هر روز با آلودگی مواجه می‌شویم؛ و متاسفانه با توجه به آسیب دیدن لایه ازن، خیلی بیشتر در معرض اشعه‌های ماوراء بنفش خورشید قرار می‌گیریم و در نتیجه،با افزایش احتمال ملانوما روبه‌رو خواهیم بود. در کنار این مشکل، انواع آلاینده‌ها مثل دود سیگار، دود اگزوز اتومبیل‌ها، ذرات معلق، گرد و غبار و آلودگی‌های دیگر، هوا را مسموم می‌کنند. این آلاینده‌ها باعث می‌شوند که رادیکال‌های آزاد بیشتری توسط بدن تولید شود، و این مولکول‌های ناپایدار با حمله به سلول‌های بدن انسان‌ها، به DNA آسیب می‌رسانند، و در نهایت به پیری، آسیب به بافت‌ها و بیماری‌های مختلف، منجر می‌شوند.

در واقع، آلودگی هوا،یکی از دلایل اصلی و مخربی است که به پوست آسیب می‌رساند. وقتی رادیکال‌های آزاد افزایش پیدا می‌کنند، توانایی پوست برای تولید کلاژن را با اختلال مواجه می‌کنند و نمی‌گذارند که کلاژن‌ها، استحکام و سلامتی پوست را حفظ کنند. ضمن این‌که وقتی آلودگی‌ها با پوست تماس می‌یابند، توانایی پوست برای تنظیم رطوبت را مختل می‌کنند و در نتیجه باعث خشکی پوست، لکه‌لکه شدن پوست، ایجاد چین‌وچروک‌ها و مسدود شدن منفذهای پوست می‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *