تاثیر مصرف دخانیات در چاقی شکم

تاثیر مصرف دخانیات در چاقی شکم

رابطه چاقی شکم با مصرف زیاد دخانیات

دانشمندان و محققان به نتایج جالبی در مورد رابطه مستقیم چاقی شکم و مصرف زیاد دخانیات دست پیدا کرده اند که در این تحقیقات متوجه شده اند افرادیکه سیگار بیشتری مصرف میکنند شکم های بزرگ تری دارند.

یکی از نگرانی‌های شایع در بین افرادی سیگاری این است که فکر می‌کنند اگر عادت سیگار کشیدن را ترک کنند، دچار اضافه‌وزن می‌شوند. اما یک مطالعه جدید که در مجله BMJ Open چاپ شده است، نشان می‌دهد کسانی که خیلی زیاد سیگار می‌کشند، بیشتر با شکم‌های بزرگ و بدشکل دچار مشکل می‌شوند.

به نظر این محققان، ممکن است کسانی که سیگار می‌کشند بتوانند کنترل بهتری روی وزن‌شان داشته باشند، اما مصرف دخانیات سنگین باعث می‌شود که چربی‌ها در ناحیه مرکزی بدن و به‌خصوص شکم متمرکز شوند و برای همین این افراد شکم بیرون‌زده و بدشکلی پیدا می‌کنند. این محققان با اعلام نتایج نهایی این مطالعه گفتند درست است

که بعضی از افراد سیگاری اغلب شاخص توده بدن پایین‌تری دارند، اما کسانی که خیلی سیگار می‌کشند و شاخص توده بدن‌شان هم پایین است، اندازه دور کمرشان خیلی بالاتر از حد عادی می‌شود و در واقع شکم‌های خیلی بزرگ‌تری دارند. سرپرست این مطاله می‌گوید که این مسئله خطر ابتلا به دیابت را در بین این افراد بالاتر می‌برد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *