تاثیر مصرف سیگار در دوران بارداری بر رفتار اجتماعی کودکان

تاثیر مصرف سیگار در دوران بارداری بر رفتار اجتماعی کودکان

آیا سیگار بر روی رفتار اجتماعی کودکان تاثیر دارد؟

طبق جدیدترین تحقیقات دانشمندان بر روی سیگار به این نتیجه دست چیدا کرده اند که مصرف سیگار در دوران بارداری باعث تاثیر بر روی رفتار اجتماعی کودکان می شود بنابراین در مطلب زیر از مضرات دیگر سیگار بخوانید.

محققان مؤسسه روانپزشکی پس از بررسی‌های لازم دریافتند که زنانی که در دوران بارداری سیگار می‌کشند، کودکانشان را در معرض خطر افزایش رفتار غیراجتماعی قرار می‌دهند. مطالعات نشان دادند که حتی بین مصرف سیگار مادر در دوران بارداری و بروز بیش‌فعالی در کودک در آینده رابطه‌ای وجود دارد.

برای بررسی این موضوع، محققان تعدادی پرسشنامه در اختیار ۷۲۳ دوقلوی همسان و ۱۱۷۳ دوقلوی غیرهمسان قرار دادند و از آن‌ها خواستند تا اطلاعاتی درباره عادات مصرف سیگار خود و رفتارهای اجتماعی کودکانشان در اختیار محققان قرار بدهند. یک سوم از مادران گفتند که در دوران بارداری خود سیگار می‌کشیدند

و درکل، ۴ تا ۱۱ درصد از کودکان رفتارهای غیراجتماعی دارند یا به بیش‌فعالی مبتلا شدند. اما از طرفی آمار ابتلای کودکان به بیش‌فعالی یا بروز رفتارهای غیراجتماعی، با افزایش تعداد سیگارهای مصرفی مادر در دوران بارداری افزایش یافت. در این مطالعه، رفتارهای غیراجتماعی شامل تخریب وسایل شخصی، قلدری کردن، دروغ گفتن، دزدی کردن و نافرمانی کردن می‌شد.

کودکانی هم که بیش‌فعالی دارند نمی‌توانند به درستی تمرکز کنند و همیشه ناآرام هستند و همین مسائل عاملی برای بروز رفتارهای غیراجتماعی به حساب می‌آیند. به گفته دکتر تانیا بوتون، نیکوتین موجود در سیگار می‌تواند بر رشد مغز در دوران جنینی تأثیر بگذارد و باعث بروز اختلالات عصبی شود. حتی مصرف سیگار پیش از بارداری نیز می‌تواند باعث کاهش سطح اکسیژن‌رسانی در آینده به جنین شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.