تاثیر مغزهای خام بر سلامت قلب و عروق

تاثیر مغزهای خام بر سلامت قلب و عروق

 

اگر می خواهید چربی خون خود را کاهش دهید و از ابتلا به امراض قلبی و عروقی در امان بمانید پیشنهاد می کنیم گردوی بیشتری میل کنید مغزهای خام تاثیرات فوق العاده ای بر سلامت جسمی بیماران قلبی میگذارند و می تواند کلسترول بد خون آن ها را به میزان قابل توجهی کم کنند.

یکی از مطالعات تازه American Journal of Clinical Nutrition، نتایج تازه‌ای درباره تاثیر مغزهای خام بر بیماری‌های قلبی-عروقی نشان می‌دهد. در واقع، بررسی‌های مایکل فالک، یکی از مسئولان این مطالعه و یکی از اعضای Life Sciences Research Organization، نشان می‌دهد که مصرف مغزهای خام مثل گردو می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی-عروقی را کاهش دهد.

این گزارش نشان می‌دهد که مغزهای خام می‌توانند کلسترول تام، تری‌گلیسیرید، LDL یا کلسترول بد خون و نوعی پروتئین به‌نام آپوB که در شکل‌گیری LDL موثر است را کاهش دهند.این موارد دقیقا عوامل کلیدی‌ای هستند که در ارزیابی ابتلای بیماران به بیماری‌های قلبی-عروقی مورد توجه قرار می‌گیرند.

مایکل  فالک درباره مغزها و اهمیت بیشتر گردوها می‌گوید: «مغزهای خام حاوی مواد مغذی مهمی هستند، مثل چربی‌های غیراشباع، پروتئین، ویتامین‌ها و املاح. در بین انواع مغزها، فقط این گردوها هستند که مقدار قابل توجهی از نوعی امگا ۳ گیاهی به‌نام اسید آلفا-لینولنیک (ALA) برای بدن انسان فراهمی می‌کنند. در واقع، اسید آلفا-لینولنیک گردو در هر ۲۸ گرم به ۲.۵ گرم می‌رسد.

علاوه بر این‌ها، محققان به این نتیجه رسیدند که مصرف روزانه حداقل ۵۶ گرم از مغزهای خام مثل گردو، بر کاهش کلسترول تام و LDL یا کلسترول بد، تاثیر بسیار مثبتی می‌گذارد. ضمنا این مطالعه نشان می‌دهد که مصرف مغزهای خام به‌ویژه می‌تواند باعث کاهش خطر بیماری قلبی در بین بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ شود..

بین مغزهای مختلف، گردو تنها مغزی است که مصرف آن را معادل با مصرف ماهی برای دریافت اسیدهای چرب امگا ۳ دانسته‌اند. تقریباً هر ۳-۲ گردوی درسته، به اندازه حدود ۲۰۰ گرم گوشت ماهی، امگا ۳ دارد. در یک چهارم فنجان از گردو، ۲,۷ گرم امگا ۳ را در خود جای داده است.

از این رو، انعطاف عروق ناشی از مصرف گردو می‌تواند به گردش خون بهتر و حفظ سلامت قلب و عروق منجر شود. ضمن اینکه امگا ۳ موجود در گردو که تنها در این مغز مغذی وجود دارد، می‌تواند از ابتلا به زوال عقل هم پیشگیری کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.