تاثیر وازکتومی بر ابتلای مردان به سرطان پروستات

تاثیر وازکتومی بر ابتلای مردان به سرطان پروستات

از عوارض جانبی وازکتومی برای سلامتی مردان چه میدانید؟ محققین به تازگی پی به ارتباط این عمل ضدبارداری با ابتلای مردان به سرطان پروستات برده اند. این عارضه تاثیرات منفی بر سلامتی مردان خواهد گذاشت. عواملی مانند افزایش وزن و استعمال دخانیات نیز در بروز سرطان پروستات تاثیرگذار هستند.

گروهی از محققان در مطالعه اخیرشان به نتایجی دست پیدا کرده‌اند که تحقیقات قبلی درباره وازکتومی را به چالش می‌کشد. مطالعات پیشین نشان داده بودند که وازکتومی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات یا مرگ بر اثر آن را افزایش دهد. با این‌حال، این مطالعه جدید نشان می‌دهد که هیچ ارتباطی بین وازکتومی و خطر ابتلا به سرطان پروستان یا مرگ بر اثر این بیماری وجود ندارد. گزارشی از این مطالعه در Journal of Clinical Oncology به انتشار رسیده است.

محققان در این مطالعه، اطلاعات مربوط به تقریبا ۳۶۴ هزار نفر از مردان ۴۰ ساله و مسن‌تر را بررسی کردند. در مجموع، بیش از ۴۲ هزار نفر از آنان، وازکتومی را انجام داده بودند. علاوه بر این، اطلاعات زیرگروهی با جمعیتی نزدیک به ۶۶ هزار نفر مورد ارزیابی قرار گرفت. وضعیت این افراد از سال ۱۹۹۲ میلادی تحت نظر قرار داشت تا موردهای ابتلا به سرطان پروستات با دقت زیادی ثبت شوند. براساس نتایج نهایی،محققان اعلام کردند که هیچ ارتباطی بین وازکتومی و خطر ابتلا به سرطان پروستات یا خطر مرگ بر اثر این سرطان وجود ندارد. در حال حاضر، هیچ روش درمانی قطعی و اثبات‌شده‌ای برای کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات وجود ندارد. با این‌حال، حفظ وزن بدن در سطح متناسب و سیگار نکشیدن یا ترک آن، می‌توانند خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *