تاثیر ورزش بر عملکرد مغز

تاثیر ورزش بر عملکرد مغز

ورزش تاثیرات مفید زیادی بر عملکرد مغز میگذارد و باعث فعالیت بهتر آن می شود. برای پیشگیری از زوال عقل و پیری مغز می توانید از ورزش کمک بگیرید. برای افزایش آمادگی ذهنی و مهارت های هوشی ا تحرک و ورش غافل نباشید.

محققان دانشگاه میامی در مطالعه اخیرشان به نتایج جالبی درباره تاثیر ورزش کردن روی عملکرد مغز رسیدند. براساس گزارشی که از این مطالعه در مجله Neurology منتشر شده است، سالمندانی که به‌طور منظم ورزش می‌کنند، می‌توانند عملکرد خوب مغزشان را تا یک دهه بیشتر تمدید کنند! این مطالعه نشان می‌دهد که سالمندانی که ورزش‌های با شدت متوسط تا شدید را جدی می‌گیرند، مهارت‌های ذهنی‌شان را در طول پنج سال آینده بهتر حفظ می‌کنند.

به‌طور متوسط، سالمندانی که فعالیت کمتری دارند، با پیری سریع‌تر مغز مواجه هستند. البته این مطالعه اثبات نمی‌کند که ورزش کردن به‌خودی‌خود، پیری مغز را کُند می‌سازد. براساس نتایج نهایی، محققان می‌گویند که پیاده‌روی معمولی در اطراف خانه برای حفظ عملکرد مغز کافی نیست، چون ورزش کردن باید همراه با جنب‌وجوش زیادو افزایش ضربان قلب همراه باشد. در هر صورت، ورزش کردن می‌تواند از راه‌های مختلفی روی مغز تاثیر بگذارد. بهبود جریان خون در مغز، یکی از فرضیه‌هایی است که توجه محققان را جلب می‌کند. از طرف دیگر، ورزش کردن می‌تواند افراد را از نظر ذهنی آماده نگه دارد، چون با یادگیری مهارت‌های جدید و تمرکز همراه است. حتی باید جنبه اجتماعی ورزش کردن را خصوصا در ورزش‌های گروهی در نظر گرفت.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *