تاثیر چربی پوست بر چین و چروک

تاثیر چربی پوست بر چین و چروک

یکی از مزایای چرب بودن پوست کاهش چین و چروک روی آن است کسانی که پیشانی صاف تر از دیگران دارند غالبا پوستشان چرب است این امر مانع شکل گیری چین و چروک عمیق روی پیشانی آن ها می شود. به تازه ترین نتایج مطالعات اخیر در این زمینه دقت کنید.

بعضی‌ها فکر می‌کنند که اگر با آکنه‌ها مواجه شده‌اند و از آن‌ها رنج می‌برند، باید حداقل پوست و صورتی داشته باشند که هیچ چین و چروکی نداشته باشد! این تصور غلط از جایی شروع شد که بعضی‌ها فکر کردند اگر پوست انسان چرب باشد، باید از نظر رطوبت وضعیت بهتری داشته باشد و همین مسئله باعث می‌شود که هیچ چین و چروکی روی صورت‌شان به وجود نیاید!

اما یکی از مطالعات اخیر که در Clinical Anatomy چاپ شده است، نشان می‌دهد که چرب بودن پوست افراد هیچ ربطی به چین و چروک‌های صورت ندارد و در واقع چین و چروک صورت یا خطوط زیر چشم ممکن است برای هر کسی اتفاق بیافتد، بدون این‌که هیچ ربطی به نوع و جنس پوست فرد، یا خشک بودن و چرب بودن پوست او داشته باشد.

فقط یک نکته وجود دارد و آن هم این است که کسانی که پوست چرب دارند، پوست ناحیه پیشانی‌شان نرم‌تر و صاف‌تر از دیگر قسمت‌های صورت‌شان است و ممکن است فقط خطوط پیشانی‌شان کم‌تر از دیگران باشد. در واقع این احتمال به‌خاطر غدد چربی بیشتری است که با یک درم ضخیم‌تر (لایه داخلی پوست) مرتبط می‌شود و از شکل‌گیری خطوط عمیق روی پیشانی جلوگیری می‌کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *