تاثیر کلسترول خون بر قدرت باروری

تاثیر کلسترول خون بر قدرت باروری

اگر می خواهید قدرت باروری خود را افزایش دهید بهتر است کلسترول خونتان را تنظیم کرده و مانع افزایش آن شوید چون تغذیه نامناسب می تواند باعث اختلال در تولید اسپرم‌ها شود انواع امراض سرطانی و درمان هایی مانند شیمی‌درمانی و پرتودرمانی نیز می توانند باعث آسیب به قدرت باروری مردان شوند .

با این‌که مردان نمی‌توانند جلوی افزایش سن را بگیرند، اما می‌توانند به شیوه‌های دیگری از قدرت باروری خودشان محافظت کنند. به‌گفته دکتر بروس گیلبرت (رییس بخش باروری در موسسه اورولوژی Arthur Smith)، مردان باید از نظارت بر تغذیه خودشان شروع کنند و علاوه بر این،‌ سطح کلسترول خون را همیشه در وضعیت استاندارد نگه دارند. این دو عامل می‌توانند بر غشای اسپرم تاثیر منفی بگذارند و توانایی اسپرم برای ترکیب شدن با تخمک‌ها را ضعیف کنند.

دکتر گیلبرت به بیمارانش توصیه می‌کند که سطح کلسترول خون را از طریق رژیم غذایی سالم و انجام دادن فعالیت‌های ورزشی به‌طور منظم،‌ کنترل کنند. محققان هنوز نمی‌دانند که مصرف داروهای کاهنده کلسترول بر توانایی باروری مردان چه تاثیری می‌گذارد. تستوسترون‌درمانی هم می‌تواند یکی از عوامل نگران‌کننده برای مردان باشد. این روش درمانی، تولید اسپرم را شدیدا کاهش می‌دهدیا این روند را متوقف می‌کند. به‌گفته دکتر گیلبرت، «در ۱۵ درصد از مردان، وضعیت تولید اسپرم‌ها بعد از متوقف کردن تستوسترون‌درمانی به وضعیت طبیعی برنمی‌گردد». شیمی‌درمانی و پرتودرمانی برای درمان سرطان، یا حتی جراحی برای مقابله با بیماری‌های بدخیم نیز می‌تواند به تولید اسپرم آسیب برساند. البته امروزه می‌توان با کمک پزشکان، اسپرم‌ها را قبل از شروع فرآیند شیمی‌درمانی یا پرتودرمانی ذخیره کرد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *