تاثیر گرما بر خودکشی فصلی

تاثیر گرما بر خودکشی فصلی

از تاثیرات منفی آب و هوای گرم بر خلق و خو چه میزان اطلاع دارید؟ یکی از عوامل تاثیرگذار در بروز خودکشی می تواند گرمای هوا باشد. طی بررسی های مختلف فصل اول سال آمار خودکشی فصلی افزایش پیدا میکند و گرمای هوا در این زمینه نقش مهمی ایفا میکند.

براساس یکی از تحلیل‌هایی که Emotion در سال ۲۰۰۸ میلادی منتشر کرد، بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که آب‌وهوای گرم‌تر با خُلق‌وخوی شادتر همراه است. با این‌حال، این تحلیل گسترده نشان می‌دهد که گرما می‌تواند باعث پرخاشگری بیشتر در بین برخی افراد شود. یکی از مطالعات دیگر که سال ۲۰۱۳ میلادی در Science منتشر شد،

نشان داد که هرچقدر دمای هوا افزایش پیدا کند، فرکانس خشونت بینافردی ۴ درصد بیشتر می‌شود و نزاع‌های درون‌گروهی ۱۴ درصد افزایش می‌یابد. همین نوسان رفتاری در بارندگی‌های شدید هم اتفاق می‌افتد. محققان همیشه کنجکاو بوده‌اند که چرا میزان خودکشی در بهار و تابستان بیشتر می‌شود و آیا عود کردن افسردگی باعث این اتفاق نمی‌شود؟ یکی از مطالعات فراگیر Acta Psychiatrica Scandinavica که در سال ۲۰۱۲ میلادی منتشر شد،به بررسی خودکشی فصلی در فاصله سال‌های ۱۹۷۹ تا ۲۰۰۹ میلادی پرداخت و نتایج تازه‌ای ارائه کرد. این مطالعه تایید کرد که الگوی فصلی خودکشی در دو نیمکره شمالی و نیمکره جنوبی وجود دارد. در واقع،‌ افزایش خودکشی‌ها در طول بهار و اوایل تابستان، و کاهش آن در پاییز و زمستان مورد تایید قرار گرفت. علاوه بر این، این مطالعه نشان داد که الگوی خودکشی برای مردان و افراد سالمند‌تر در فصل بهار بروز جدی‌تری دارد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *