تاثیر یائسگی در میل به رابطه جنسی (1)

تاثیر یائسگی در میل به رابطه جنسی (1)

تاثیر یائسگی در رابطه جنسی

خانم ها بعد ار یک سن خاص دچار یائسگی می شوند و دیگر خبری از عادت ماهانه نمی باشد.درست است که از عادت ماهانه دیگر خبری نیست ولی عوارض ناشی از خود را نیز به همراه دارد.

برخلاف تصور رایج، خانم‌ها بعد از یائسگی هم می‌توانند مثل دهه‌های قبلی زندگی‌شان، میل جنسی مطلوبی داشته باشند و رابطه زناشویی کاملا موفقی را تجربه کنند. اگر میل جنسی شما بعد از یائسگی کاهش پیدا کرده است، نباید به آن به‌عنوان نشانه متوقف شدن میل جنسی نگاه کنید، بلکه این وضعیت فقط می‌تواند نوعی دست‌انداز موقتی باشد!

بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که میل جنسی کم، یکی از نارضایتی‌ها و مشکلات رایج خانم‌های میان‌سال است. هرچند همه خانم‌ها این حالت را احساس نمی‌کنند، اما طبیعی است که هر خانمی با این وضعیت مواجه شود. اولین نکته مهمی که باید به آن دقت کنید، این است که خجالت کشیدن و حرف نزدن درباره مشکل، اصلا کار درستی نیست و چیزی را حل نمی‌کند.

بنابراین بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید و همه مشکل را برای او توضیح دهید. دلایل کاهش میل جنسی در بین خانم‌ها می‌تواند خیلی پیچیده باشد، اما اغلب یکی از این موارد است که باعث چنین مشکلی می‌شود: سن: خانم‌ها تا دو یا سه برابر بیشتر از مردان احتمال دارد که با افزایش سن،

دچار کاهش میل جنسی شوند. در واقع، ممکن است اثرات یائسگی تا ۱۰ سال زودتر از موقع اصلی ظاهر شود. اثرات هورمونی: کاهش سطح استروژن همزمان با یائسگی، باعث پایین آمدن میل جنسی می‌شود. ضمن این‌که گُرگرفتگی، تعریق شبانه و خشکی واژن می‌تواند

خواب شبانه را دچار اختلال کند و در نتیجه خلق‌وخوی خانم‌ها را ضعیف کند. شیمی‌درمانی یا برداشتن تخمدان هم شدت یائسگی را بیشتر می‌کند و شرایط فرد را سخت‌تر می‌سازد. در واقع، این وضعیت می‌تواند باعث بروز علائم شدیدتری نسبت به فرآیند طبیعی یائسگی شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.