تاثیر یائسگی در میل به رابطه جنسی (3)

تاثیر یائسگی در میل به رابطه جنسی (3)

تاثیر یائسگی در رابطه جنسی

خانم های عزیز این موضوع را نیز بخاطر داشته باشید که یائسگی باعث می شود کم کم به پوکی استخوان مبتلا شوید و همچنین سعی داشته باشید لبنیات را نیز بیشتر مصرف کنید

هورمون‌ها: با مراجعه به پزشک می‌توانید از روش‌های درمانی هورمونی بهره‌مند شوید، چون پزشک می‌تواند در صورت لزوم برای شما استروژن تجویز کند. استروژن می‌تواند ضخامت بافت واژن را افزایش دهد و از این طریق به شما کمک کند تا احساس بهتری در رابطه جنسی داشته باشید.

ضمنا اگر علائمی مثل گُرگرفتگی دارید، استفاده از استروژن می‌تواند این علائم را تسکین دهد و این توانایی را هم دارد که میل جنسی را تقویت کند. تغییر داروها: بعضی از داروهای مختص فشار خون یا افسردگی می‌توانند تاثیر منفی و مخربی روی میل جنسی بگذارند. به همین دلیل اگر مشخص شد

که این داروها باعث اختلال در میل جنسی شما شده‌اند، بهتر است از پزشک‌تان بخواهید که مصرف داروی مشکل‌زا را قطع کند یا داروهای دیگری به شما تجویز کند که عوارض جانبی کمتری روی میل جنسی داشته باشد. در کنار همه این نکات، باید رویکرد و نگرش‌تان را نسبت به رابطه جنسی تغییر دهید. همین تغییر نگرش است که می‌تواند باعث تغییرات اساسی شود:

نکته اول این است که باید لذت بردن خودتان را در اولویت قرار دهید. اگر در طول رابطه جنسی، روی خودتان تمرکز کنید، متوجه می‌شوید که اوضاع بهتری پیدا کرده‌اید. یکی از مطالعات درباره همین موضوع نشان می‌دهد خانم‌های نسبتا مسن‌تری که کمترین نقش را در زمان و نحوه برقراری رابطه جنسی دارند، همسران‌شان بیشترین سطح از نارضایتی را نسبت به آن‌ها دارند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *