تازه مادران و حرکات ورزشی

تازه مادران و حرکات ورزشی

تمرینات ورزشی برای تازه مادران از اهمیت ویژه ای برخوردار است اما به شرطی که به اندازه و مناسب باشد سعی کنید فعالیت ورزشی تان را باشدت انجام ندهید و سعی کنید از ورزش های ساده ای مانند شنا و پیاده روی شروع کنید.

تازه‌مادرانی که قصد دارند سریع‌تر به فعالیت‌های ورزشی سنگین بپردازند، حداقل باید تا هفته ششم بعد از زایمان صبر کنند. با این‌حال، همه آنان در صورت داشتن آمادگی و شرایط، می‌توانند تمرینات ورزشی کم‌فشار (low impact) را شروع کنند. این نوع از فعالیت‌های ورزشی، یکی از بهترین راه‌ها برای بازگرداندن ورزش به برنامه‌های روزانه است،درحالی که فشار روی مفصل‌ها را به حداقل می‌رساند. آن دسته از تازه‌مادران که توانایی رفتن به باشگاه ورزشی را دارند، می‌توانند از تردمیل با سرعت خیلی کم استفاده کنند تا به‌آرامی ضربان قلب خودشان را بالاتر بیاورند.

شنا کردن، گزینه جایگزین دیگری است که مزیت‌های خاص خودش را دارد. البته تا قبل از تخلیه شدن کامل نفاس بعد از زایمان،نباید سراغ ورزش‌های آبی بروید. تازه‌مادرانی که در خانه ورزش می‌کنند، می‌توانند سرعت راه رفتن خودشان را زیاد کنند و از همین طریق ضربان قلب خودشان را به‌آرامی بالاتر بیاورند. البته همه این فعالیت‌ها باید طوری پیش بروند که کمترین فشار به مفصل‌ها وارد شود.

رفتن به باشگاه ورزشی برای بیشتر خانم‌هایی که به‌تازگی مادر شده‌اند، واقعا یکی از کارهای غیرممکن است. بنابراین، فعالیت‌های ورزشی در خانه برای نگه داشتن ورزش در برنامه روزانه این خانم‌ها واقعا ضروری است. خانم‌ها می‌توانند در این زمینه، با رعایت اصول و شرایط، از خلاقیت خودشان استفاده کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *