تازه مادران و سندروم مرگ ناگهانی نوزاد

تازه مادران و سندروم مرگ ناگهانی نوزاد

به گفته محققین بسیاری از تازه مادران از سندرم مرگ ناگهانی کودک اطلاعی ندارند و نمیدانند چگونه باید از نوزادشان در برابر سندرم مرگ ناگهانی مراقبت کنند و هیچ توضیح یا مشاوره ای از سوی پزشکان در این باره دریافت نمیکنند.

بر اساس مطالعات دانشمندان دانشگاه بوستون که در Pediatrics چاپ شده است، بسیاری از تازه‌مادران پیشنهادی از سوی پزشکان برای نحوه شیر دادن یا خواباندن نوزادان، حفظ ایمنی و طرز استفاده از پستانک برای آنان دریافت نمی‌کنند. این مطالعه بر روی بیش از هزار نفر از تازه‌مادران، با تمرکز بر بررسی توصیه‌های مختلف از سوی پزشکان، پرستاران، اعضای خانواده و رسانه‌های مختلف دیداری و شنیداری، انجام شده است.

طبق آمار نهایی، ۲۰ درصد این تازه‌مادران هیچ توصیه‌ای از سوی پزشکان درباره شیر دادن نوزادان یا جلوگیری از سندرم مرگ ناگهانی کودک دریافت نکرده بودند. سندرم مرگ ناگهانی کودک که بر اثر بد خوابیدن رخ می‌دهد، معضل خطرناکی است که بسیاری از تازه‌مادران، آشنایی کافی با آن ندارند. بیش از ۵۰ درصد آن‌ها نیز هیچ توصیه‌ایدرباره طرز خواباندن نوازدان دریافت نکرده بودند. استفاده از یک اتاق برای پدر و مادر و کودک مناسب است، اما استفاده از یک تخت‌خواب اصلا شیوه امن و درستی برای نوزاد نیست. یکی از دلایلی که پزشکان کم‌تر این توصیه‌های مهم را جدی می‌گیرند، بحث‌برانگیز شدن یا طولانی شدن این توضیحات برای تازه‌مادران، به‌خصوص با توجه به زمان محدود و مراجعه‌کنندگان زیاد است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *