تخم مرغ و دیابت

تخم مرغ و دیابت

برای کنترل بیماری دیابت می توانید از تخم مرغ استفاده کنید. این ماده غذایی تاثیر زیادی بر کاهش سطح قند خونتان خواهد گذاشت چون تخم مرغ باعث ایجاد احساس سیری در بدن خواهد شد و از پرخوری مصرف کنندگان پیشگیری خواهد کرد.رژیم غذای غنی از تخم مرغ از فایده های زیادی برخوردار است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

گروهی از محققان با طراحی مطالعه تحقیقاتی خاصی به نام دیابت و تخم مرغ (DIABEGG)، به بررسی تاثیر رژیم غذایی غنی از تخم مرغ بر روی عوامل خطر قلبی-عروقی در بین افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ پرداختند. گزارشی از این مطالعه که به‌صورت آزمایش‌های تصادفی کنترل‌شده انجام گرفته، درThe American Journal of Clinical Nutrition به چاپ رسیده، که البته با حمایت مالی Australian Egg Corporation اجرا شده است.

در این مطالعه، ۱۴۰ فرد چاق یا دارای اضافه‌وزن مورد بررسی قرار گرفتند که یا مبتلا به دیابت نوع ۲ بودند یا در مرحله پیش‌دیابت قرار داشتند. در واقع از آن‌ها خواسته شد که دو برنامه غذایی را اجرا کنند: بر اساس برنامه اول، باید کم‌تر از ۲ تخم مرغ در طول یک هفته می‌خوردند؛ و بر اساس برنامه دوم، باید روزانه به مدت ۶ روز یا ۲ هفته، ۲ تخم مرغ می‌خوردند. در نهایت مشخص شد که بین ۲ گروهی که از ۲ برنامه متفاوت استفاده کرده‌اند،

اختلاف عمده‌ای در چربی خون, کلسترول, تری‌گلیسیرید یا قند خون وجود ندارد؛ اما کسانی که تخم مرغ بیشتری به‌عنوان صبحانه خورده بودند، کم‌تر گرسنه شده بودند و احساس سیری بیشتری را تجربه کرده بودند. مسئولین این مطالعه می‌گویند:‌ «این مطالعه نشان می‌دهد که رژیم غذای غنی از تخم مرغ می‌تواند برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ سالم و ایمن باشد، و احساس سیری بیشتری برای آنان ایجاد کند».

 درمان خانگی بسیار موثر در کنترل و کاهش سطح قند خون به سرعت قند را کاهش می دهد البته شما باید با توجه به موادغذایی مصرفی خود دریابید که چه موادغذایی بیشتر موجب افزایش قندخونتان می شوند تا آن ها را از رژیم خود حذف کنید.
این دستور غذایی به آسانی تهیه می شود وشما فقط نیاز به یک تخم مرغ آب پز و اسید مالیک یا جوهر سیب دارید.
برای آماده سازی کافی است یک قاشق غذاخوری دارچین، گردو و یک عدد سیب قطعه قطعه شده را به ۱.۵ لیتر آب اضافه کرده و اجازه دهید یک شب تا صبح در همین حالت بماند.

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.