ترفندهای موثر برای افزایش متابولیسم بدن

ترفندهای موثر برای افزایش متابولیسم بدن

 

برای افزایش متابولیسم بدنتان می توانید از برخی روش های ساده کمک بگیرید پیاده روی و دوچرخه سواری و تغذیه رژیمی کمک زیادی به شما در کالری سوزی میکنند. همچنین با نوشیدن آب و خواب کافی نیز می توانید روند چربی سوزی بدنتان را افزایش دهید.

معمولا افرادی که تمایل به کاهش وزن دارند، به‌دنبال راه‌هایی برای افزایش متابولیسم یا سوخت‌وساز بدن خود می‌گردند تا بتوانند هرچه سریع‌تر و بیشتر، کالری دریافتی خود را بسوزانند. در حالت طبیعی، میزان سوخت‌وساز بدن آقایان، حتی در صورت استراحت، بیشتر از خانم‌ها است اما راه‌هایی برای بالا بردن متابولیسم بدن وجود دارد.

قبل از گفتن این راه‌ها، باید اشاره‌ای به این نکته هم داشته باشیم که افزایش متابولیسم بدن، در صورتی به روند کاهش وزن کمک می‌کند که شما یک رژیم غذایی اصولی و فعالیت فیزیکی را هم در برنامه روزانه‌تان داشته باشید. ضمن اینکه بعد از ۴۰ سالگی، میزان سوخت‌وساز بدن به‌طور طبیعی کاهش می‌یابد.

در میان راه‌های مختلف، ورزش کردن، مهم‌ترین راه برای بالا بردن سوخت‌وساز بدن است. از این رو به افراد دارای اضافه‌زون توصیه می‌شود که حداقل روزی ۳۰ دقیقه ورزش هوازی مانند طناب زدن، دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی تند انجام دهند. به اندازه کافی آب بنوشید. کم‌آب شدن بدن، یکی از عوامل کاهش میزان متابولیسم و ایجاد اختلال در روند کاهش وزن است.

سبزی‌ها، میوه‌ها و آبمیوه‌های طبیعی هم می‌توانند منبع خوبی برای تامین آب مورد نیاز بدن به‌منظور سوزاندن کالری باشند. روزی ۲ تا ۳ وعده چای سبز، چای سیاه، قهوه یا شکلات تلخ مصرف کنید. تمام این مواد حاوی کافئین هستند و می‌توانند سوخت و ساز بدن را بالا ببرند. زنجبیل و فلفل هم جزو مواد افزایش‌دهنده سوخت‌وساز بدن محسوب می‌شوند. به‌طور کلی، غذاهای تند با افزایش دمای بدن و ضربان قلب، می‌توانند باعث سوزانده شدن کالری بیشتری بشوند.

راه های افزایش متابولیسم بدن
از آنجاییکه افزایش متابولیسم بدن از عوامل مهم در کاهش وزن و تناسب اندام است. سوخت و ساز بالاتر برای اکثر افراد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.البته اینکه بدن شما با چه سرعتی کالری می سوزاند به عوامل متعددی بستگی دارد. هرچند نمی توانید جنسیت، سن یا عامل ژنتیک را کنترل کنید ولی راه هایی برای افزایش متابولیسم بدن وجود دارد.
 در صورتیکه شما جزو افرادی هستید که متابولیسم پایینی دارید،باید بدانید که تغذیه، میزان فعالیت روزانه ،خواب و استرس از عواملی هستند که در میزان سوخت و ساز بدن بسیار موثر هستند و تاثیر مستقیم دارند.توجه به تمامی این موارد در کنار هم به ما کمک بسیاری در بالابردن سوخت و ساز بدن می کند و ما را از تمامی فواید افزایش متابولیسم از جمله  تناسب اندام بهره مند می کند.اما مثل همیشه ورزش و فعالیت بدنی نقش پررنگ تری نسبت به سایر عوامل در افزایش سوخت و ساز بدن دارد که به تفصیل به آن پرداختیم.

به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.