خونریزی مغزی با داروهای ضد افسردگی

اگر همزمان از چند نوع داروی ضدافسردگی استفاده میکنید پیشنهاد میکنیم از عوارض مصرف انواع داروهای ضدافسردگی مطلع شوید. خطر خونریزی داخل جمجمه با مصرف داروهای مسکن و ضدافسردگی قابل درمان خواهد بود.

دانشمندان در یکی از مطالعات اخیر که در BMJ منتشر شده است، به بررسی تاثیر استفاده از داروهای ضدافسردگی و مسکن‌ها بر روی خونریزی مغزی پرداختند. این محققان به این نتیجه رسیدند که اگر داروهای ضدافسردگی و انواع مسکن‌ها به‌تنهایی استفاده شوند، مشکلی ایجاد نمی‌کنند؛ اما اگر این داروها، همزمان استفاده شوند، می‌توانند ریسک خونریزی داخل جمجمه را بیشتر کنند.

آن‌ها با انجام یک مطالعه مقایسه‌ای بین وضعیت خونریزی داخل جمجمه بیمارانی که داروهای ضدافسردگی برای درمان مصرف می‌کردند و وضعیت جمجمه کسانی که مسکن می‌خوردند، و مقایسه این نتایج با وضعیت کسانی که همزمان از این داروها استفاده می‌کردند، به این نتایج تازه رسیدند. برای بررسی دقیق‌تر این نتایج، محققان این مطالعه به تحلیل اطلاعات بیش از ۴ میلیون نفر از مردم کره جنوبی پرداختندو جزئیات مربوط به استفاده از مسکن‌ها و هرگونه خونریزی داخل جمجمه را بررسی کردند. نتایج این بررسی ثابت کرد کسانی که از داروهای ضدافسردگی و داروهای مسکن، به صورت ترکیبی استفاده می‌کنند تا ۳۰ روز در معرض خطر خونریزی داخل جمجمه قرار می‌گیرند. این خطر در بین مردانی که استفاده ترکیبی از این داروها دارند، بیشتر از زنان است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *