تسکین کمردرد مزمن با استفاده از دارونماها

تسکین کمردرد مزمن با استفاده از دارونماها

تاثیر دارونما در تسکین کمردرد

مطلب زیر در مورد استفاده از دارونماها در تسکین کمردرد مزمن اطلاعات بسیار جالبی را برای کاربران سایت روزنه آنلاین ارائه داده است. طبق تحقیقات جدیدی که دانمشندان بر روی دارونماها انجام داده اند به این نتیجه مهم دست یافته اند که دارونماها همانند درمان دارویی و یا انواع طب سنتی میتواند تاثیر بسزایی در درمان انواع کمردردهای مزمن داشته باشد .که توضیحات بسیار جالب و قابل توجهی در مطلب زیر برای شما عزیزان ارائه شده است امیدوارم که بتوانید از این مطلب بعنوان درمانی برای بیماریتان بهره ببرید.

یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که استفاده از دارونما می‌تواند درد افراد مبتلا به کمردرد مزمن را تسکین دهد. نکته جالب این است که درد این بیماران در صورت آگاهی داشتن آن‌ها نسبت به دارونما بودن قرص‌ها، باز هم تسکین پیدا می‌کند. گزارشی از این مطالعه در مجله Pain منتشر شده است.

به‌گفته محققان، بیمارانی که آگاهانه از دارونما در کنار درمان‌های سنتی برای تسکین کمردرد و ناتوانی ناشی از آن استفاده می‌کنند، نسبت به دیگران بیشتر بهبود می‌یابند. تد کاپچوک، از مسئولان مطالعه و از اعضای مرکز مطالعات دارونما در مرکز پزشکی بوستون، می‌گوید:

«این یافته‌ها، درک ما نسبت به دارونماها را کاملا دگرگون کرده‌اند. این مطالعه جدید نشان می‌دهد که اثر دارونما لزوما زمانی بروز پیدا نمی‌کند که بیماران نسبت به جعلی بودن دارو آگاهی نداشته باشند. مصرف قرص در زمینه رابطه پزشک-بیمار (حتی در صورت آگاهی داشتن بیمار از دارونما)، نوعی تاثیر آیینی دارد که علائم بیماری را دگرگون می‌کند

و احتمالا قسمت‌هایی از مغز را فعال می‌کند که علائم بیماری را تسکین می‌دهند». مسئولان این مطالعه معتقدند که افراد مبتلا به انواع بیماری‌های دیگر که با درد، خستگی علائم گوارشی و ادراری رایج یا افسردگی هستند، می‌توانند از فواید مصرف قرص‌های دارونما برخوردار شوند. البته آنان تاکید می‌کنند که اثربخشی دارونماها شدیدا تحت تاثیر رابطه مثبت بین پزشک و بیمار قرار دارد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.