تشخیص عفونت ادراری در سنین بالا

تشخیص عفونت ادراری در سنین بالا

عفونت ادراری در افراد میانسال با چه علائمی قابل شناسایی خواهد بود؟ برای مقابله با این عارضه از چه روش هایی می توانیم کمک بگیریم درمان عفونت ادراری چگونه میسر خواهد بود؟ پیشنهادات متخصصین اورولوژی در این زمینه چیست؟

عفونت ادراری در بین افراد سالمند بیمارى شایعى است. به دلیل بروز شرایط مختلفى در مردان، از جمله بزرگى پروستات، ورم پروستات و تنگى مجراى ادرار، مثانه امکان تخلیه کامل پیدا نمى‌کند در‌نتیجه ادرار در مثانه مى‌ماند و محلى براى رشد باکترى‌ها مى‌شود. عوامل دیگرى که ممکن است باعث بروز این مشکل شوند، از کار افتادگى فرد سالمند است. زیرا از سوند یا لگن استفاده مى‌کند و تحرک زیادى ندارد، در نتیجه ادرار در مثانه راکد مانده و عفونت ایجاد مى‌شود.

عفونت ادرارى مى‌تواند زندگى فرد سالمند را تهدید کند و یا حتى باعث مرگ او شود. اما عموما عفونت‌هاى ادرارى خطرناک نیستند. بسیارى از عفونت‌ها بدون علامت هستند، درحالیکه باکترى در حال رشد است. بر اساس مطالعات، این نوع عفونت‌ها به قدرى شایع هستند که بیش از ٣٠ درصد از زنان سالمند، و ١٠ درصد از مردان سالمند، در هر سنى ممکن است به آن مبتلا شوند. از سوى دیگر عفونت‌هایى نیز وجود دارند که با علایم همراه هستند و حدود ١٠ درصد افراد مسن به آن مبتلا مى‌شوند.

این علایم شامل: درد هنگام ادرار، تکرر ادرار، بى‌اختیارى ادرار، درد پهلو و تب مى‌شوند. اختلال حواس در پیرى، ممکن است با عفونت ادرارى در ارتباط باشد، اما باعث نقص عملکرد مغز نمى‌شود. مگر اینکه با تب و مسمومیت همراه باشد، که در این صورت، عفونت وارد خون شده است. به طور کلى عفونت‌ باعث تحلیل انرژى فرد مى‌شود. پس بهتر است در هر صورت سریعا درمان شود. اگر فرد به طور مکرر دچار عفونت مى‌شود، باید شرایط زندگى او بررسى شود تا مشخص شود چه چیزى او را در معرض عفونت قرار مى‌دهد. گاهى اوقات بهبود شرایط زندگى به درمان عفونت کمک مى‌کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *