تشخیص هیپوگلیسمی با کمک سگ ها

تشخیص هیپوگلیسمی با کمک سگ ها

با توجه به افزایش بی رویه مبتلایان به بیماری دیابت ، محققان از سگ ها برای شناسایی افرادی که در معرض مشکل هایپوگلیسمی قرار دارند و ممکن است سلامتی شان در خطر بیفتد کمک گرفته اند در ادامه به فواید این روش امدادرسانی دقت کنید.

محققان دانشگاه کمبریج در یکی از مطالعات اخیرشان به نتایج تازه‌ای درباره بیماری دیابت دست پیدا کردند. مطالعه آنان نشان می‌دهد که سگ‌ها می‌توانند به محافظت از افراد مبتلا به بیماری دیابت نوع ۱ در مقابل کاهش خطرناک سطح قند خون (هایپوگلیسمی) کمک کنند. محققان معتقدند که سگ‌ها می‌توانند بالا رفتن سطح نوعی ماده شیمیایی به‌نام ایزوپرن را تشخیص دهندکه موقع بروز مشکل هایپوگلیسمی در نفس افراد مبتلا به دیابت وجود دارد. اگر مشکل هایپوگلیسمی طولانی شود، ممکن است عواقب ناگواری مثل لرزش، گیجی، تشنج یا بیهوشی منجر شود که واقعا سلامتی افراد را به خطر می‌اندازند.

محققان در طول این مطالعه، سطح قند خون هشت نفر از زنان مبتلا به دیابت نوع ۱ را به‌آرامی پایین آوردندو مواد شیمیایی موجود در تنفس آن‌ها را هم‌زمان با کاهش سطح قند خون بررسی کردند. نتایج نهایی نشان داد که سطح ایزوپرن در طول مشکل هایپوگلیسمی به‌طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. براساس گزارش Diabetes Care، انسان‌ها نمی‌توانند این ماده شیمیایی را بدون کمک ابزارهای تخصصی شناسایی کنند، اما سگ‌ها این توانایی را دارند. محققان می‌گویند این امکان وجود دارد که سگ‌ها را برای تشخیص این ماده شیمیایی آموزش بدهند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *