علت ، پیشگیری ، تشخیص و درمان بیماری آب مروارید

علت ، پیشگیری ، تشخیص و درمان بیماری آب مروارید

آب مروارید، یک وضعیت چشم است که حدود ۲۰ میلیون نفر یا حدود یک نفر در هر شش نفر آمریکایی بالای ۴۰ سال را تحت تاثیر قرار می دهد. آب مروارید بیماری رایج است و به حالت تاری لنز چشم گفته می شود و بسیار کوچک است. یکی از اولین علائم که شما ممکن است متوجه آن شوید این است که بینایی شما تار شده است. شایع ترین نشانه های این بیماری چشم عبارتند از:

  • تاری دید
  • حساسیت به نور و تابش نور
  • ایجاد هاله نور در اطراف چراغ
  • افزایش دشواری دید در شب
  • محو شدن یا زرد شدن رنگ ها
  • نیاز به نور زیاد برای خواندن
  • تغییرات مکرر در عینک یا لنزهای تماسی

نشانه هایی که تجربه می کنید به طور مستقیم به نوع آب مروارید مربوط می شود.

امتحان جامع بینایی منظم برای افراد مختلف در هر دوره ای مهم است. با این حال، اگر تغییراتی در بینایی خود داشته باشید، باید با چشم پزشک خود ملاقات داشته باشید. هرچه زودتر آب مروارید تشخیص داده شود سریعتر می توانید آن را درمان و از بین ببرید. جراحی آب مروارید یکی از رایج ترین و موفق ترین انواع جراحی است و می تواند مشکل بینایی را از بین ببرد تا شما بتوانید فعالیت هایی را که از انجام آن لذت می برید، از سر بگیرید.

چشم پزشک سپس چشم شما را با استفاده از آزمایش های خاص بررسی می کند. موارد رایج تر عبارتند از:

آزمون آمادگی چشم: این کار با استفاده از یک نمودار بینایی استاندارد با ردیف مقادیر مختلف برای بررسی اینکه شما در فواصل مختلف چه میزان خوب مشاهده می کنید. حدت بینایی معمولی ۲۰/۲۰ است.

امتحان شکاف لامپ: این تست با استفاده از یک میکروسکوپ ویژه با نور شدید برای واضح شدن قسمت های جلو چشم، قرنیه، عدسی، لنز و فضاهای بین آن ها استفاده می شود.

معاینه چشم انعطاف پذیر: در این آزمایش، شما برای ایجاد مردمک انعطاف پذیرتر )بزرگتر) قطره را در چشم خود می ریزید، سپس شبکیه و عصب بینایی شما با لامپ شکاف یا یک وسیله خاص چشم پزشکی مورد بررسی قرار می گیرد. بینایی شما ممکن است چند ساعت پس از آزمون تار شود.

تونومتری: میزان فشار داخل چشم شما با استفاده از این آزمایش بررسی می شود، پس از اینکه قطره های بی حسی در چشم قرار می گیرد.

جلوگیری از آب مروارید

تحقیقات نشان می دهند که شما می توانید با پیروی از توصیه های زیر، خطر ابتلا به آب مروارید را کاهش دهید.

چشم پزشک خود را به طور منظم مشاهده کنید. از پزشک خود بپرسید که چگونه باید یک معاینه چشم داشته باشید.

ترک سیگار: ارائه دهنده خدمات بهداشتی شما می تواند به شما در یافتن بهترین راه برای ترک

سیگار کمک کند.

عینک آفتابی بزنید: عینک های آفتابی می توانند اشعه ماوراء بنفش B (UVB) را هنگامی که در خارج از منزل هستید، دفع کنند، همچنین می توانید از یک کلاه بزرگ برای جلوگیری از نور خورشید استفاده کنید.

مراقبت از سایر مشکلات سلامتی: این موضوع مخصوصا اگر شما دچار دیابت یا سایر شرایط پزشکی هستید مهم است، زیرا می تواند خطر آب مروارید را افزایش دهد.

حفظ وزن سالم: در صورت داشتن اضافه وزن سعی کنید کالری مصرفی را کاهش دهید و به طور منظم ورزش کنید.

خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات: سعی کنید از میوه ها و سبزیجات رنگارنگ استفاده کنید که دارای بیشترین ویتامین، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی هستند.

درمان آب مروارید

اگر آب مروارید شما کوچک و ناراحت کننده باشد، استفاده از عینک یا لنزها، عینک های ضد تابش خیره کننده و یا لنزهای بزرگنمایی ممکن است همه چیز مورد نیاز شما باشد.
برای جلوگیری از رشد آب مروارید، تمام مراحل ذکر شده در بخش پیشگیری را دنبال کنید. با چشم پزشک خود ملاقات منظم داشته باشید. ممکن است چندین سال به جراحی آب مروارید نیاز نداشته باشید. در حقیقت، ممکن است هرگز نیازی به جراحی نداشته باشید. بعد از عمل جراحی آب مروارید، بینایی شما ممکن است تار شود و ممکن است چند روز قبل از آن نیز بینایی هر دو چشم تغییر کند. شما می توانید به بسیاری از فعالیت های روزانه خود به سرعت بازگردید، اما قبل از شروع به بلند کردن اجسام سنگین، خم شدن و یا رانندگی با ارائه دهنده خود شرایط را چک کنید. همچنین بعد از جراحی، شما نیاز به یک نسخه جدید برای عینک و لنزهای تماسی خواهید داشت.

اختصاصی روزنه آنلاین – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز می باشد


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *