تشخیص و کنترل سرطان روده بزرگ

تشخیص و کنترل سرطان روده بزرگ

برخی نشانه ها در بدن خبر از ابتلای ما به سرطان روده بزرگ میدهند. بهتر است با نشانه های بارز برای ابتلا به این سرطان خطرناک آشنا شوید. برخی استراتژی های غذایی به کنترل این سرطان در بدن مبتلایان کمک می کنند. به عنوان مثال می توانیم به رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات اشاره کنیم.

بعضی از مطالعات محققان در زمینه سرطان روده بزرگ، نتایج خاصی را درباره رژیم‌های غذایی نشان می‌دهد. در این مطالعه مشخص شده است که چندین استراتژی غذایی رایج، هیچ مزیتی در جلوگیری از عود کردن پولیپ‌های مستعد سرطان ندارند. در واقع، استفاده از رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات ممکن است همیشه پاسخگو نباشد. براساس این مطالعات، استفاده از ویتامین‌های آنتی‌اکسیدانی، مکمل‌های حاوی فیبر یا افزایش مصرف سبزیجات و میوه‌ها،بعد از گذشت سه تا چهار سال از پولیپ سرطانی اصلی، هیچ اثر محافظتی در جلوگیری از بروز پولیپ‌های جدید ندارد. شواهدی وجود دارند مبنی بر این‌که استفاده از مکمل‌های کلسیم، مزیت‌هایی در جلوگیری از عود پولیپ‌ها ارائه می‌کند. با این‌حال، متخصصان با توجه به نقشی که کلسیم زیاد در سرطان پروستات دارد، توصیه می‌کنند که دوز مصرفی کلسیم را در حد استاندارد حفظ کنید. ضمنا توصیه دیگرشان این است که در مرحله اول کلسیم را از منابع گیاهی و طبیعی آن دریافت کنید،

نه از مکمل‌ها. به نظر متخصصان، مهم‌ترین عوامل بقا بعد از تشخیص سرطان روده بزرگ می‌توانند این موارد باشند: پایبندی به رژیم کامل درمان (به‌خصوص شیمی‌درمانی در مواقع ضروری) و کولونوسکوپی منظم برای شناسایی ضایعات جدید. درمان سرطان روده بزرگ در بعضی موارد ممکن است به مشاوره تخصصی تغذیه نیاز داشته باشد؛ به‌خصوص در مواردی که بخشی از روده بزرگ حذف می‌شود و جذب مواد مغذی بدن تحت تاثیر این عمل جراحی قرار می‌گیرد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *