تشدید خطر حملات قلبی با تصلب شرایین

تشدید خطر حملات قلبی با تصلب شرایین

برخی عوامل در افزایش بروز حملات قلبی نقش مهمی ایفا خواهند کرد برای مقابله با بروز این مشکلات بهتر است مراقب تصلب شرایین و انسداد عروق باشید. این عارضه بسیار خطرناک و مرگ آور خواهد بود. برای پیشگیری از این امر سعی کنید سبک زندگی سالمی داشته باشید.

یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که وجود هر مقداری از پلاک کلسیفیه‌شده در شریان‌های خون افراد جوان، آنها را در معرض خطر حملات قلبی قرار می‌دهد. گزارشی از این مطالعه در JAMA Cardiology منتشر شده است. محققان در این مطالعه، بیش از ۳ هزار نفر با میانگین سنی ۴۰ سال را مورد بررسی قرار دادندو از روش سی‌تی اسکن برای تشخیص این انسداد خطرناک، یعنی تصلب شرایین، در میان آنان استفاده کردند. محققان می‌گویند که حتی وجود مقدار کمی از پلاک کلسیفیه‌شده (تصلب شرایین) در افراد ۳۲ تا ۴۶ ساله می‌تواند شانس ابتلا به بیماری‌های قلبی کُشنده یا غیرکُشنده را در طول ۱۲ سال آینده زندگی‌شان تقریبا ۵ برابر افزایش بدهد.

علاوه بر این، خطر مواجه شدن این افراد با حملات قلبی یا سکته مغزی هم تقریبا ۳ برابر بیشتر می‌شود. به‌گفته دکتر جفری کار (مسئول مطالعه و از اعضای دانشگاه وندربیلت)، کلسیفیکاسیون زودهنگام به عوامل مختلفی بستگی دارد، ‌از جمله ژنتیک، رژیم غذایی و سبک زندگی. شیوه از بین بردن این پلاک‌های مخرب هنوز روشن نیست، اما انتخاب سبک زندگی سالم و رعایت اصول مربوط به سلامت قلب واقعا می‌تواند در این زمینه به افراد کمک کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *