تشکیل شدن گلبول های سفید در هفته بیست و یکم بارداری

تشکیل شدن گلبول های سفید در هفته بیست و یکم بارداری

اطلاعاتی در مورد هفته بیست و یکم بارداری

در مطلب زیر اطلاعاتی در مورد هفته بیست و یکم بارداری برایتان قرار داده ایم در این هفته گلبولهای سفید در جنین تشکیل می گردد تا او را در برابر عفونت ها محافظت شود.

بخشی از رشد کودک در این مرحله فوران می‌کند زیرا معده‌ی او اکنون آمادگی جذب انرژی مواد مغذی را از مایع کیسه‌ی آب پیدا نموده است. با این وجود اکثر مواد مغذی مورد نیاز کودک از طریق جفت تامین می‌شود.

شما وارد ششمین ماه بازی خود شده‌اید. دیگر می‌توان شما را یک بازیگر حرفه‌ای خواند. با این حال می‌دانید ریزه کاری زیادی در بازی‌تان مانده و شما هنوز هم برای تبدل شدن به یک سوپراستار واقعی به زمان نیاز دارید. کودک شما هم اکنون ۱۹ هفته است که با شما در این راه سخت همراه است. اگرچه او بدون آنکه بخواهد یا بداند دراین سریال بازی می‌کند، اما تا به حال که از پس نقش خود با گریم‌های سخت اولیه برآمده است. شریک زندگی‌تان که نقش مکمل را بازی می‌کند در همه این راه بدون آنکه نقشش دیده شود در کنار شما بوده تا بتوانید در این سریال بدرخشید

در هفته بیست و یکم دیگر خبری از آن پوست کاغذی مانند نیست، مهمترین سلول‌های دفاعی او یعنی گلبول‌های سفید در حال تولیدشدن هستند. این سلول‌های در برابر بیماری و عفونت‌ها قد علم می‌کنند اجازه نفوذ عفونت را در بدن جنین شما نمی‌دهند. او از این هفته در شکم شما مدام حرف می‌زند و غرغر می‌کند خوب زبانش در این هفته کامل درآمده است دنبال بهانه‌ای است تا از این عضو جدید استفاده کند.

یادتان باشد شما هر چه بخورید او هم مزه مزه می‌کند بیخود نیست که محققان می‌گویند چشایی کودکان از دوران جنینی شروع می‌شود. این حس چشایی به دلیل غددی است که روی زبانش قرار گرفته است.

سیستم گوارش این جنین ناقلا کارش را با سرعت آغاز کرده و جنین هم مایع آمینون را می‌بلعد و اسید معده و آنزیم‌های سیستم گوارشی آب و قند موجود در این مایع را جذب کرده و مواد زائد را از طریق سیستم روده دفع می‌کند. این شیطان کوچولو الان قدی به اندازه ۲۸.۵ سانتی متر و وزنی در حدود ۴۹۰ گرم دارد.

این آقا یا خانم خوشگل الان هم ابرو دارد. تا پیش از این کبد و طحال جنین مسئولیت تولید سلول‌های خونی را بودند، اما با رشد فضای بین مغز استخوانی وظیفه را این عضو برعهده می‌گیرد تا سلول‌های خونی را تولید کند. مواظب صداهای اطراف خود باشید جنین کوچولوی شما به هر صدایی واکنش نشان می‌دهد و ممکن است او را اذیت کند. او خیلی خوب بلد است چگونه باید دست و پاهایش را تکان دهد. به نظر می‌رسد که او هم به عنوان بازیگر در این هفته‌های اخیر بیش از بیش در نقش خود مهارت کسب کرده است.

قد: ۲۸.۵ سانتی متر

وزن: ۴۹۰ گرم


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *