تشکیل قلب جنین در هفته پنجم بارداری

تشکیل قلب جنین در هفته پنجم بارداری

قلب جنین در چند هفتگی تشکیل می شود؟

قلب جنین در اواخر هفته پنجم تشکیل می گردد در مطلب زیر تمامی اتفاقاتی که در هفته پنجم اتفاق می افتد را برای مادران باردار قرار داده ایم تا اطلاعات خود را در این باره افزایش دهند.

این دومین هفته از پذیرش رسمی نقش شما و پنجمین هفته بارداری است. به گمانم حسابی در تلاشید تا نمایشنامه‌ای را که خودتان نوشته‌اید‌ حفظ کنید. این روزها احتمالاً درگیر جا افتادن در نقشتان هستید. می‌خواهید خوب خودتان را با این شرایط وفق دهید. هنوز زمان زیادی تا ورود مشکلات جدی‌تر در اجرای نقش باقی‌مانده،  بهتر است دست از نگرانی از آینده بردارید و کارهای هفته پنجم را بخوانید.

هرچند که دوست دارید در این هفته کودکتان را ببینید اما پیشنهاد می‌کنم فعلاً از دیدن عکس بازیگر رو به رویتان خودداری کنید. او این روزها در حال گریم است. به شما پیشنهاد می‌کنم از دیدن او صرف‌نظر کنید و بگذارید تا کمی بیشتر رشد کند. او الان شبیه یک بچه قورباغه است. ناراحت شدید؟!

خوب ناراحتی ندارد، حرف C  انگلیسی را در نظر بگیرید دقیقاً همین شکلی است با یک سر، دم و یک بدنه شبیه به این حرف. می‌خندید؟  اما اگر نگاهی به نان بیندازید بیشتر هم خنده‌یتان می‌گیرد؛ او همین حالا به اندازه یک دانه کنجد است و اندازه‌اش حدود ۲ میلی‌متر است. ضربان قلب این دانه کنجد را می‌توانید در این هفته یا هفته بعد بشنوید.

در اواخر این هفته، سایز کودک شما سه برابر خواهد شد! قلب او با ریتمی منظم در حال تپیدن خواهد بود. البته هنوز بسیار ضعیف است و امکان شنیده شدن این تپش‌ها با گوشی پزشک وجود ندارد، اما چنانچه در طی هفته‌های آینده توسط دستگاه سونوگرافی به آن گوش دهید، ممکن است نقطه‌های تپنده در میان اندام کوچک او کمی قابل تشخیص باشد. حقیقتی جالب: از هم اکنون تا زمان تولد، قلب کودک شما ۱۵۰ بار در دقیقه می‌زند که میزان آن دو برابر یک بزرگسال معمولیست. همچنین در هفته‌ی ششم، نیمکره‌های مغز کودک شما در حال شکل‌گیریست و امکان ثبت امواج مغزی وجود دارد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.