تصور اشتباه در مورد سوزش سر معده

تصور اشتباه در مورد سوزش سر معده

در مورد سوزش سرمعده و رژیم غذایی مبتلایان به سندرم روده تحریک‌پذیر نیز تصورات اشتباهی وجود دارد که در ادامه به بررسی برخی از آن ها خواهیم پرداخت اگر تمایل دارید با علائم و نشانه های سوزش سر معده آشنا شوید وبه اسهال یا یبوست دچار نشوید با ما همراه باشید.

تصور اشتباه: اگر مبتلا به سوزش سر معده هستید، در حالت نشسته بخوابید!

این‌که نشسته خوابیدن از بروز علائم سوزش سر معده جلوگیری می‌کند، هیچ پشتوانه پزشکی و علمی‌ای ندارد، اما هنوز هم بخشی از مردم به این مساله باور دارند. تنها کاری که در موقع خواب می‌تواند بخشی از علائم سوزش سر معده را تسکین بدهد،بالا آوردن سر و قفسه سینه بین ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر و آن هم با استفاده از بالش است. بنابراین، نشسته خوابیدن به هیچ وجه نمی‌تواند از علائم سوزش سر معده جلوگیری کند، بلکه فقط فرد را آزار می‌دهد.

تصور اشتباه: سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS) فقط به رژیم غذایی ارتباط دارد!

اگرچه بعضی از مواد غذایی می‌توانندعلائم سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS) را تحریک کنند، اما تغییر دادن رژیم غذایی به‌طور کلی برای متوقف کردن این نوع از بیماری‌ها کافی نیست. گاهی اوقات حتی خود عمل خوردن می‌تواند باعث درد، نفخ، اسهال یا یبوست شود که همگی به سندرم روده تحریک‌پذیر ارتباط دارند. حتی استرس و اختلال اضطرابی نیز می‌توانند مشکل را تشدید کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.