تصویر ذهنی مردان ناشی از اضافه وزن

تصویر ذهنی مردان ناشی از اضافه وزن

تنها بانوان به ظاهر خود اهمیت نمیدهند مردان نیز با قضاوت دیگران دچار نگرانی ا اضافه وزن و چاقی خود می شوند. تصور غلط آن ها ناشی از اظهار نظر دیگران روی زندگی شخصی شان تاثیرات منفی خواهد گذاشت. تفکر مردان نیز مانند زنان درگیر اضافه وزن می شود.

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که فقط زنان نیستند که تصور می‌کنند دچار چاقی شده‌اند، مردان نیز ممکن است تصویر ذهنی غلطی از بدنشان داشته باشند. به گفته دکتر دیوید فردریک، پروفسور دانشگاه چاپمن و سرپرست محققین، آن‌ها پس از بررسی ۱۱۶ هزار و ۳۵۶ مرد، دریافتند که بین ۲۰ تا ۴۰ درصد از آن‌ها حس خوبی نسبت به هیکل، وزن و ظاهر فیزیکی خود نداشتند و حتی اکثر آ‌نها تصور می‌کردند که ظاهرشان،بر قضاوت دیگران نسبت به آن‌ها تأثیر منفی دارد. مردانی که دارای وزن نرمالی بودند، نگرش مثبتی نسبت به ظاهر خود داشتند و مردانی که در گروه افراد چاق قرار می‌گرفتند، دیدگاه منفی نسبت به ظاهر خود داشتند. اما جالب اینجاست که کسانی که اضافه وزن داشتند از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار و از ظاهر خود راضی بودند.

تفاوت مردان و زنانی که دچار اضافه وزن هستند، درباره تصور ذهنی‌شان از بدن خود، در این است که مردان تمایل بیشتری به نشان دادند قدرت بدنی و زور بازوی خود دارند. به همین خاطر اکثر مردانی که دارای اضافه وزن هستند، از ظاهر خود احساس رضایت دارند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.