دیدن مقنعه در خواب چه تعبیری دارد؟

تعبیر خواب مقنعه برا ی مرد و زن چه تعبیری میتواند داشته باشد؟

تعبیر خواب مقنعه چیست؟

تعبیر خواب مقنعه و شال و روسری برای بیننده خواب میتواند نشانه حجب و حیا باشد و این حجاب برای زن و مرد میتواند تعبیرات بسیار متعددی داشته باشد که در زیر بطور کامل بیان شده است.

دیدن مقنعه، شال، روسری و به طور کلی حجاب در خواب تعابیر یکسانی دارند. حجاب نماد پوشاندن راز و حفظ آبروی بیننده خواب است. مقنعه در گذشته با آنچه توسط زنان امروزی استفاده می‌شود متفاوت است ولی مبنای استفاده هر دو پوشاندن موی سر است و بنابراین می‌توان از تعابیر معبرین قدیمی نیز استفاده کرد.


ابن سیرین می‌گوید: تعبیر خواب مقعنه برای زن شوهر و برای مرد، زن می‌باشد.


ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر زنی در خوابش هر نوع مقنعه‌ای ببیند، تعبیرش به شوهر او مربوط می‌شود، ولی اگر شوهر نداشته باشد او را شوهر می‌دهند.


امام صادق (ع) می‌فرمایند:
تعبیرهای مقنعه عبارت‌اند از:

زن
کنیزک
خدمتکار
سود و منفعت از طرف زن‌ها.


تعبیر خواب مقنعه رنگی

جابر مغربی می‌گوید: اگر زنی در خواب ببیند که مقنعه سبز یا سفید بر سر دارد شوهرش دیندار است، ‌‌‌‌‌ ولی اگر سرخ بود، شوهرش اهل عیش و طرب و خوش‌گذرانی است،‌‌‌‌‌ یا اگر سیاه باشد شوهرش اندوهگین می‌باشد،‌‌‌‌‌ و اگر کبود بود تعبیرش مصیبت است،‌‌‌‌‌ یا چنانچه زرد باشد، تعبیرش بیماری می‌باشد.


تعبیر خواب مقنعه سوخته

ابن سیرین می‌گوید: اگر زنی در خواب ببیند که قسمتی از مقنعه‌اش سوخته است، یـعـنـی شوهرش از حاکم و فرمانروا (در تعابیر امروزی حاکم نماد شخصی است که نسبت به احساس ضعف می‌کنیم) دچار ترس و دلهره خواهد شد.


تعبیر خواب گم شدن مقنعه

گم شدن مقنعه، چادر و یا حجاب در خواب یعنی به دلیل آن که فرد وارد محیط ارتباطی جدید شده گرفتار احساس فقدان شود. مانند این است که ناگهان شما را از پشت میز بلند کنند و مسئولیت اجرایی دهند. طبیعی است که آدمی که سرو کارش با میز و پرونده و تعداد انگشت شماری آدم بوده با قرار گرفتن در موقعیت جدید دچار استرس خواهد شد.


تعبیر خواب افتادن مقنعه از سر

محمد بن سیرین گوید:
اگر زنی در خواب ببیند که مقنعه از سرش افتاده است از شوهرش جدا می‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *