تغذیه برای تولید کلاژن پوست

تغذیه برای تولید کلاژن پوست

برای کلاژن سازی پوستتان برخی اصول تغذیه ای را باید در پیش بگیرید تا بتوانید پوست و مویی زیبا و شاداب داشته باشید. برای مقابله با چین‌وچروک‌های روی پوستتان راهکارهای تغذیه ای زیادی در اختیارتان قرار خواهیم داد با ما همراه باشید.

با رژیم غذایی، خود را زیبا کنید. چای علاوه بر این‌که به پوست آبرسانی خوبی می‌کند، حاوی ترکیباتی به نام پلی‌فنول است، که خواص آنتی‌اکسیدانی دارند و بر اساس بعضی مطالعات، می‌توانند از سرطان‌های پوست به‌خاطر نور خورشید، جلوگیری کنند و ضمن این‌که علمکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشند. بعضی از این پلی‌فنول‌ها حتی نقش مثبتی در افزایش تولید کلاژن پوست دارند.

در بین انواع چای‌ها، چای سبز سرشار از ترکیبی به نام EGCG است که به حفظ جوانی از طریق بازسازی سلول‌های در حال مرگ پوست کمک می‌کند. البته به‌خاطر داشته باشید که چای شیرین‌نشده گزینه مناسب‌تری برای تامین آب بدن و پوست است و مزایای بیشتری برای حفظ زیبایی پوست دارد.انواع توت‌ها، میوه‌هایی هستند که باید برای حفظ زیبایی جدی گرفته شوند. انواع توت‌های قرمز، توت‌فرنگی و تمشک، سرشار از ویتامین C هستند که برای تولید کلاژن پوست ضروری محسوب می‌شود و از این طریق ساختار پوست را تقویت می‌کند. در واقع وقتی پوست صورت لایه‌های حفاظتی قوی داشته باشد، از شکل‌گیری چین‌وچروک‌ها جلوگیری می‌کند.

ضمن این‌که ویتامین C کمک می‌کند تا پوست با آسیب‌های اکسیداتیو ناشی از نور خورشید، آلودگی و استرس مقابله کند.لبخند زیبا نتیجه ژنتیک خوب، داشتن دندان‌پزشک خوب و البته رعایت کامل بهداشت بدن و دهان و دندان است. اما آن‌چه لبخند شما را در بهترین حالت قرار می‌دهد، کلسیم و ویتامین D است که در انواع ماست‌ها و محصولات لبنی دیگر فراوان است.

کلسیم و ویتامین D به تقویت استخوان‌ها کمک می‌کنند و برای همین بهتر است روزانه ۳ وعده شیر کم‌چرب یا بدون چربی بنوشید.گردوها مثل ماهی سالون، حاوی اسید چرب امگا ۳ هستند که از طریق حفظ رطوبت و تامین مواد مغذی، غشای سلولی پوست را تقویت می‌کنند. مطالعات اخیر نشان می‌دهند این چربی‌های سالم می‌توانند التهاب پوست را کاهش دهند و نقش مثبتی بر روی حفاظت از پوست در برابر اشعه‌های UV ایفا کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.