تغذیه برای رفع یبوست

تغذیه برای رفع یبوست

اگر مبتلا به یبوست هستید می توانید از برخی مواد غذایی برای درمان این عارضه کمک بگیرید مصرف محصولات غذایی حاوی فیبر کمک زیادی به بهبود دفع بدن میکند کسانی که به سندروم روده تحریک پذیر یا رفلاکس  دچار هستند باید در تغذیه خود برخی موارد مهم را در نظر بگیرند.

همان‌طور که می‌دانید رژیم غذایی و وضعیت گوارشی کاملا با هم مرتبط هستند و به همین دلیل است که غذاهایی که می‌خورید، هم می‌توانند باعث سوء هاضمه شوند و هم گوارش شما را بهتر کنند. در ادامه به غذاها، خوراکی‌ها و میوه‌های پاییزی‌ خاصی اشاره می‌کنیم که می‌توانند به بهبود وضعیت دستگاه گوارشی شما کمک کنند یا باعث بدتر شدن گوارش‌تان شوند.

سیب، میوه‌ای است که طیف وسیعی از مزیت‌ها را برای سلامت انسان‌ها فراهم می‌کند. مثلا پکتین سیب، باکتری‌های خوب روده را بیشتر می‌کند که نقش مهمی در عملکرد بهتر و مطلوب‌تر روده‌ها دارند. مزیت دیگر سیب برای دستگاه گوارشی این است که به احساس سیری را کنترل می‌کند و تعادل آن را بهتر می‌کند.

براساس گزارش Academy of Nutrition and Dietetics، یک سیب متوسط همراه با پوست، حاوی بیش از ۴ گرم فیبر است. در سال ۲۰۱۲ بود که در World Journal of Gastroenterology، بررسی‌های گسترده‌ای بر روی بیش از ۱۳۰۰ مطالعه درباره نقش فیبر در رژیم غذایی و یبوست انجام شد.

محققان در این بررسی گسترده به این نتیجه رسیدند که فیبر، وضعیت دفع را در بین افراد مبتلا به یبوست بهتر می‌کند و حتی تعداد دفعات دفع آنان را افزایش می‌دهد.احتمالا شما هم مثل بسیاری از افراد دیگر نمی‌توانید از بال مرغ سرخ‌شده در شب‌های پاییزی بگذرید! اما اگر واقعا می‌خواهید دچار ناراحتی معده نشوید،باید از خوردن این غذا پرهیز کنید، به‌خصوص اگر مشکل رفلاکس یا سندرم روده تحریک‌پذیر دارید. غذاهای چرب و سرخ‌شده، هر دوی این مشکلات را تحریک می‌کنند و سس‌های تُند همراه با بال سرخ‌شده حتی می‌توانند وضعیت سندرم روده تحریک‌پذیر را بدتر کنند. یکی از مطالعات سال ۲۰۱۳ در World Journal of Gastroenterology نشان می‌دهد که غذاهای تُند مستقیما با سندرم روده تحریک‌پذیر مرتبط هستند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.