تغذیه برای زیباتر شدن

تغذیه برای زیباتر شدن

 

از اصول تغذیه برای زیباترشدن چه میدانید؟ چه مواد غذایی به زیبایی بیشتر پوست و موی ما کمک میکنند؟ تغذیه سالم و ورزش کافی تاثیر بسزایی در پیشگیری از بیمارشدنمان خواهند گذاشت.

با رژیم غذایی، خود را زیبا کنید. به نظر بعضی از متخصصان اگر ۲.۲ کیلوگرم وزن‌تان را کم‌تر کنید، خطر بیماری‌های مزمن را با این کار کاهش می‌دهید و حتی از سلامتی و کیفیت بیشتری در زندگی‌تان برخوردار می‌شوید. حتی با کم کردن همین مقدار وزن، فشار خون‌تان بهتر می‌شود، سطح تری‌گلیسیرید خون‌تان کاهش پیدا می‌کند.

ضمن این‌که این کار به شما کمک می‌کند تا چارچوب منظمی را برای غذا خوردن انتخاب کنید و ورزش روزانه‌تان را جدی بگیرید.این تمام ماجرا نبود، چون همین کاهش وزن کم می‌تواند سلامت قلبی افراد را تقویت کند. یکی از مطالعات سال ۲۰۱۱ Diabetes Care نشان می‌دهد کسانی که بین ۵ تا ۱۰ درصد وزن‌شان را کم می‌کنند،

با بهتر شدن کیفیت کلسترول خوب خون و کاهش تری‌گلیسیرید مواجه می‌شوند. به نظر متخصصان هر دوی این تغییرات، برای کاهش خطر بیماری قلبی کافی هستند. این افراد حتی کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را تجربه می‌کنند که می‌تواند خطر سکته مغزی را کاهش دهد.از مزایای مهم دیگر همین مقدار کاهش وزن، این است که خطر سرطان را کم‌تر می‌کند.

در واقع، التهاب در بدن می‌تواند خطر سرطان را افزایش دهد، و مطالعات اخیر نشان می‌دهند که کاهش وزن می‌تواند میزان التهاب بدن را کم‌تر کند. آخرین نتایج مطالعات دانشمندان مرکز سرطان سیاتل آمریکا نشان می‌دهد خانم‌های یائسه‌ای که ۵ تا ۱۰ درصد وزن بدن‌شان را کم می‌کنند و روزانه ۲ هزار واحد بین‌المللی ویتامین D دریافت می‌کنند، خطر سرطان‌های آندومتریال، سرطان تخمدان و مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی-عروقی را کاهش می‌دهند.

اسیدهای چرب امگا ۳، با خاصیت ضد التهابی خود، پوست را صاف و موها را براق و خوش حالت می کنند. امگا ۳ در موادی چون ماهی آب های سرد (تن، سالمون، قزل آلا، کپور، شاه ماهی و ساردین)، تخم کتان و گردو وجود دارد. سالمون و روغن آن، رطوبت و زیبایی پوست را به ارمغان می آورد و التهاب و سرخی پوست را درمان می کند. علاوه بر امگا ۳ بایست اسیدهای چرب دیگر را در رژیم غذایی خود بیاورید تا ناخن ها و پوستی قوی داشته باشید و از التهاب دور ناخن هایتان کم شود. روغن گل پامچال، روغن گل گاوزبان، روغن بذر کتان و روغن ماهی، اسیدهای چرب دیگر را دارا هستند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.