تغذیه در حین راه رفتن ممنوع

تغذیه در حین راه رفتن ممنوع

هرگز وقتی در حال راه رفتن هستید غذا نخورید این کار باعث بروز مشکلات گوارشی در بدنتان خواهد شد. شما در حال راه رفتن تمرکز خود را از دست میدهید و فکرتان به عوامل محیطی مختلف مشغول می شود به همین دلیل پرخوری کرده و دچار اضافه وزن خواهید شد.

محققان می‌گویند وقتی سرگرم کار دیگری مثلا پیاده روی هستید هرگز همزمان غذا نخورید زیرا این کار باعث زیاده خوری و چاقی خواهد شد. بر اساس نتایج تحقیقات پژوهشگران دانشگاه سوری در انگلیس حواس انسان در حال پیاده روی متوجه پیام سیری نیست.به همین دلیل بیش از نیاز ممکن است کالری دریافت کنید. این موضوع در مورد سایر سرگرمی‌‌‌ها از جمله تماشای تلویزیون و صحبت با دوستان هم صادق است.

محققان برای اثبات این قضیه ۶۰ زن داوطلب را زیر نظر گرفتند. به تمامی افراد کاسه‌ای از غلات داده شد. گروهی آن را حین راه رفتن، گروهی جلوی تلویزیون و گروهی حین صحبت با دوستان باید می‌خوردند. بعد از اتمام تست همگی داوطلبان پرسش نامه‌ای را پرکردند و از آنها در رابطه با تنقلات مورد علاقه‌شان پرسیده شد.نتایج بررسی‌‌‌ها نشان داد زنانی که در حال پیاده روی غذا خوردند حجم بیشتری دریافت کرده بودند و در ضمن گرایش این زنان به شکلات بیش از سایر افراد بود.

براساس پژوهش جدید دانشمندان دریافته‌اند افرادی که در حال راه رفتن غذا می‌خورند، به ویژه اگر این غذا جزء تنقلات فاقد ارزش غذایی مانند ساندویچ های چرب، چیپس و پفک باشد دچار اضافه وزن می‌شوند.

گفتنی است پزشکان علت این امر را نداشتن تمرکز کافی فرد می‌دانند که در حین راه رفتن به موارد مختلفی فکر می‌کند و در نتیجه نمی‌تواند کنترل مناسبی بر روی میزان غذایی که می‌خورد داشته باشد.بررسی‌ها نشان می‌دهند غذا خوردن در حین راه رفتن باعث مشکلات گوارشی از جمله بیماری رفلاکس اسید معده به مری می شود.

از دید روانشناسی نیز دانشمندان علت بیشتر خوردن تنقلات در حال راه رفتن را عدم دسترسی فرد به جایی برای قرار دادن خوراکی خود می‌دانند.نکته: پزشکان توصیه می‌کنند تا افراد رژیم غذایی سالمی داشته باشند و همیشه زمان کافی و مناسب برای غذا خوردن برای خود در نظر بگیرند.

همیشه زمانی را برای غذا خوردن در نظر بگیرید و در آن زمان معین بنشینید و غذا بخورید. هرگز ایستاده، دراز کشیده و یا در حال راه رفتن چیزی نخورید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.