تغذیه مبتلایان به سرطان

تغذیه مبتلایان به سرطان

برنامه غذایی مبتلایان به سرطان به چه صورت باید باشد؟ این افراد از چه برنامه غذایی باید پیروی کنند؟رایج ترین توصیه های تغذیه ای متخصصین به این افراد به چه صورت است؟مبتلایان به سرطان به خاطر شیمی درمانی دچار کمبودهای مختلفی در بدنشان خواهند شد.

وقتی به بیماری سرطان مبتلا می‌شوید باید عادت به گرفتن رژیم‌های سفت‌وسخت را کنار بگذارید. این برنامه‌های غذایی در مدت‌زمانی بسیار کوتاه بدن شما را با کمبود انواع و اقسام ویتامین‌ها و مواد معدنی روبه‌رو می‌کند. سؤال اصلی بیماران مبتلا به سرطان از متخصصان تغذیه این است که چه غذاهایی برای‌شان مجاز و کدام خوراکی‌ها غیرمجازند. در پاسخ باید گفت اغلب بیماران مبتلا به سرطان که به دلیل بیماری دچار اختلالات گوارشی نشده‌اند یا دچار عوارض جانبی شیمی‌درمانی و… نیستند،

می‌توانند یک برنامه غذایی متنوع شامل میوه، سبزی، نان و غلات سبوس‌دار، چربی‌های سالم، حبوبات و گوشت‌های بدون چربی داشته باشند.

• اگر خوردن آب‌میوه آماده برای‌تان ساده‌تر است، این نکته را به خاطر داشته باشید که درمان‌های سرطان شما را در مقابل بیماری‌ها آسیب‌پذیرتر می‌کند بنابراین باید آب‌میوه‌ای انتخاب کنید که پاستوریزه باشد.

• نیمی از بشقاب شما در هرروز باید به میوه و سبزی اختصاص پیدا کند. سعی کنید هرروز حداقل یک سبزی برگ سبز و یک میوه زرد،قرمز یا نارنجی ‌رنگ بخورید که سرشار از ترکیبات آنتی‌اکسیدان هستند.

• میوه‌های خشک (البته منظورمان آنهایی نیست که حاوی رنگ یا طعم‌دهنده مصنوعی‌اند) یا هویج انتخاب‌هایی ایده‌آل برای میان‌وعده هستند.

• مصرف غذاها و دسرهای حاوی قند و شکر را محدود کنید. این خوراکی‌ها فقط کالری داشته و هیچ ویتامین یا ماده معدنی ندارند.

• سرطان به معنای خداحافظی با خوردن گوشت نیست؛ اما به‌جای گوشت‌های پرچرب، فراوری‌شده (سوسیس و کالباس و…)، گوشت‌های سفید و کم‌چرب را انتخاب کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.