تغییرات بدن پس از تزریق واکسن آنفلوآنزا

قلب انسان پس از تزریق واکسن آنفلوآنزا دچار چه تغییراتی خواهد شد؟ از جمله پیامدهای تزریق این واکسن می توانیم به کنترل اختلال در ریتم قلب اشاره کرد بهتر است بدانید این افراد از ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی درامان خواهند ماند ، سکته ایسکمیک و تپش قلب نیز از این افراد دور خواهد ماند.

گروهی از محققان در مطالعه اخیرشان به این نتیجه رسیدند که واکسن آنفلوآنزا علاوه بر کاهش خطر ابتلا به آنفلوآنزا می‌تواند از افراد در مقابل بروز اختلال در ریتم قلب، محافظت کند. لازم به ذکر است که این اختلال، خطر بروز سکته مغزی را افزایش می‌دهد. در این مطالعه که روی ۵۷ هزار نفر انجام شده است، ارتباط معناداری بین آنفلوآنزا و موارد جدید ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی پیدا شدکه باعث ضربان نامنظم یا غیر طبیعی و سریع قلب می‌شود. به نظر محققان، این مشکل، خطر بروز سکته مغزی را تا ۵ برابر افزایش می‌دهد. به علاوه این‌که مشخص شد ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی در بین کسانی که واکسن آنفلوآنزا نزنند و به این بیماری مبتلا شوند،‌ تا ۱۸ درصد بیشتر است. براساس این مطالعه که در Heart Rhythm منتشر شده است،

واکسن آنفلوآنزا همواره با کاهش خطر بروز فیبریلاسیون دهلیزی در گروه‌های مختلف بیماران مرتبط است. مسئولان این مطالعه می‌گویند: «براساس نتایج ارائه‌شده، وقتی که فردی به عفونت آنفلوآنزا مبتلا می‌شود و از تپش قلب شکایت می‌کند یا دچار سکته ایسکمیک می‌شود، باید امکان بروز فیبریلاسیون دهلیزی را در نظر گرفت».


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *