تغییرات سطح تستوسترون در پاییز

تغییرات سطح تستوسترون در پاییز

 

تستوسترون تاثیرات بسزایی در میل جنسی ما میگذارد و در افزایش یا کاهش میل جنسی ما موثر است. بهتر است بدانید در فصل پاییز میل جنسی افزایش پیدا میکند  و مردان با افزایش تستوسترون در بدنشان تمایل بیشتری به برقراری رابطه جنسی دارند.

برگ‌ها در پاییز فرو می‌ریزند، اما آیا میل جنسی هم همراه برگ‌ها سقوط می‌کند؟! نه، اتفاقا بیشتر می‌شود! مطالعات متعددی نشان می‌دهند که پاییز فصلی است که سطح تستوسترون در بدن انسان‌ها به بالاترین میزان نسبت به تمام مواقع دیگر سال می‌رسد. شاید این اتفاق با کاهش نور روز و افزایش فعالیت‌های اجتماعی مرتبط باشد، اما هرچه که هست، میل جنسی واقعا در پاییز بیشتر می‌شود.

حتی بررسی‌های محققان دانشگاه سیمون فریزر نشان می‌دهد که همین افزایش تستوسترون در بدن است که باعث می‌شود خانم‌ها در پاییز جذابیت بیشتری برای مردان داشته باشند. در واقع، یکی از مطالعات مجله Perception هم نشان می‌دهد که خانم‌ها در فصل‌های سرد سال، دارای جذابیت بیشتری برای مردان هستند.

یک فرضیه این است که افزایش سطح تستوسترون باعث می‌شود که مردان بیشتر به رابطه جنسی علاقه‌مند شوند، اما دلایل محتمل‌تری هم وجود دارد: تاثیر عناصر متضاد. به عبارت دیگر، تابستان فصلی است که لباس‌های خاص خودش را به همراه می‌آورد و پاییز و زمستان هم همین‌طور. این معیارهای جذابیت خانم‌ها برای مردان است که در فصل‌های مختلف، تغییر می‌کند و جذابیت خانم‌ها را برای مردان در فصل‌های سرد سال بیشتر می‌کند..

اگر سطح فولات خون شما پایین باشد به طور حتم انرژی و تمایل شما هم به برقراری رابطه زناشویی کمتر خواهد بود. تحقیقات جهانی نشان می‌دهند که خانم‌ها به طور معمول به اندازه کافی ویتامین‌های گروه B را دریافت نمی‌کنند و این مساله می‌تواند در کاهش میل جنسی آنها موثر باشد. به علاوه، کمبود آهن هم می‌تواند باعث بدخلق شدن خانم‌ها و پایین آمدن میل جنسی‌شان بشود. بنابراین شما می‌توانید با مصرف به اندازه غذاهای حاوی آهن و فولات مانند اسفناج، عدس، انواع گوشت‌ها و حبوبات، همیشه میل جنسی خود را زنده نگه دارید. با این حساب، می‌بینید که گاهی اوقات یک مساله ساده و پیش پا افتاده می‌تواند در کاهش یا افزایش میل جنسی شما بسیار موثر باشد و زندگی زناشویی‌تان را به شدت تحت تاثیر خود قرار بدهد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *