تغییرات مهم در سبک زندگی افراد مسن

تغییرات مهم در سبک زندگی افراد مسن

باید در شیوه زندگی افراد مسن با توجه به سن و سال آن ها تغییرات ویژه ای ایجاد شود از جمله می توانیم به  تغییر در رژیم غذایی آن ها اشاره کنیم . برخی پرهیزات غذایی به افزایش سلامت جسمی سالمندان کمک خواهند کرد.

تغییر در سبک زندگی برای هر کسی سخت است، به خصوص برای سالمندان که به شیوه زندگی‌شان عادت کرده‌اند. درصورتی که نیاز به تغییر وجود دارد، بهتر است این نکات را رعایت کنید تا شخص سالمند زیاد اذیت نشود. تغییرات را به تدریج اعمال کنید افراد سالمند نسبت به تغییرات آسیب‌پذیر هستند و حتی کوچک‌ترین تغییر باید به صورت تدریجی انجام شود. برای مثال اگر پدر یا مادرتان مبتلا به دیابت است، و لازم است که میزان کربوهیدرات دریافتی تغییر کند،ابتدا با یک یا دو وعده آش‌جو در هفته شروع کنید. هرگاه به این غذا عادت کردند، تعداد آن را به سه تا چهار وعده در هفته افزایش بدهید. اگر معمولا نان سفید مصرف می‌کند، دو بار در هفته ساندویچ با نان گندم به او بدهید و کم‌کم مصرف آن را افزایش دهید تا جایی که دیگر نان سفید را از رژیم غذایی او حذف کنید. با آنها همراهی کنید زمانی که سالمندان مجبور به تغییر در رژیم غذایی هستند، بیشتر احساس تنهایی می‌کنند. سعی کنید همیشه با هم غذا بخورید و وعده غذایی آنها را جدا نکنید.

اگر شما هم همان غذایی را بخورید که فرد سالمند باید بخورد، تغییرات برای آنها سخت و ناراحت‌کننده به نظر نمی‌رسد. برایشان اسموتی درست کنید گاهی اوقات سالمندان از تغییر در رژیم غذایی، حتی اگر به دستور پزشک باشد اجتناب می‌کنند. به ویژه سالمندانی که به آلزایمر مبتلا هستند در برابر این تغییرات مقاومت می‌کنند. پس خلاق باشید. اگر لازم است پروتئین بیشتری دریافت کند، یک اسموتی با پایه گندم درست کنید. هر ماده‌ای را که لازم است می‌توانید به اسموتی اضافه کنید. با این روش فرد تمام مواد لازم را دریافت می‌کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.