تغییر رفتار در معتادان به کوکائین

تغییر رفتار در معتادان به کوکائین

علت تغییر رفتار در معتادین کوکائینی

در مطلب زیر به علت تغییر رفتار در معتادان کوکائینی اشاره شده است که یکی از این تغییر رفتارها مقاومت در برابر اصلاح رفتاری می باشد که بدلیل افزایش مقاومت در این افراد هیچگونه اصلاحی در آن ها انجام نمیگیرد.

محققان دانشگاه کمبریج در مطالعه اخیرشان درباره افراد معتاد به کوکائین، به نتایج تازه‌ای دست پیدا کردند. براساس گزارش مجله Science، عادت‌های خاصی در افراد معتاد به کوکائین شکل می‌گیرد که باعث مقاومت آنان در برابر تغییر و اصلاح رفتاری، بدون توجه به عواقب مخرب اعتیاد به کوکائین می‌شود.

این یافته‌ها می‌تواند نتایج مهمی برای روش‌های درمانی مختص اعتیاد به کوکائین داشته باشد، همان‌طور که می‌تواند توضیح دهد که چرا افراد معتاد به کوکائین بعد از آگاهی یافتن نسبت به عواقب منفی و مخرب کوکائین باز هم به مصرف مواد مخدر ادامه می‌دهند و این‌که چرا تغییر دادن رفتار افراد معتاد

به کوکائین بسیار سخت است. ۱۲۵ نفر در این مطالعه بررسی شدند که ۷۲ نفرشان به کوکائین اعتیاد داشتند و ۵۳ نفر دیگر اصلا معتاد نبودند. نتایج نهایی نشان داد که افراد معتاد به کوکائین بسیار بیشتر از افراد سالم، واکنش‌های قبلی خودشان نسبت به اتفاقات جدید را تکرار می‌کنند

و اصلا هیچ احساسی نسبت به واکنش خودشان ندارند. دکتر کارن اِرش، مسئول مطالعه و از اعضای دپارتمان روان‌پزشکی دانشگاه کمبریج، می‌گوید: «اعتیاد یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد، بلکه از رفتارهایی به وجود می‌آید که بارها و بارها تکرار می‌شود تا فرد کنترل خودش را از دست بدهد».


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.