تغییر هورمون های بدن با قرص های ضدبارداری

تغییر هورمون های بدن با قرص های ضدبارداری

 

کسانی که مدت زیادی از قرص های ضدبارداری مصرف میکنند در معرض ناتوانی برای بارداری قرار دارند این افراد پس از یک دوره مصرف این داروها باید به فکر تقویت هورمون های بدنشان برای باروری بهتر باشند چون با قرص های ضدبارداری شانس بارورشدن آن ها کاهش پیدا خواهد کرد.

هرچه بیشتر از قرص‌های ضدبارداری استفاده کنید، بعد از کنار گذاشتن آن سخت‌تر باردار خواهید شد! این تصور، یکی از تصورات اشتباه درباره قرص‌های ضدبارداری است که باید کنار گذاشته شود، چون به تصمیمات اشتباهی برای زنان منجر می‌شود. بسیاری از مردم معتقدند که مصرف قرص‌های ضدبارداری برای یک دوره طولانی، احتمال بارداری را در آینده کاهش می‌دهد.

آن‌ها فکر می‌کنند که تغییرات دائمی‌ای در بدن به‌علت مصرف قرص‌های ضدبارداری به‌وجود می‌آیند و توانایی بدن برای باردار شدن را از بین می‌برند. با این‌حال، چنین تصوراتی اصلا واقعیت ندارند، چون بعد از کنار گذاشتن قرص‌های ضدبارداری، دوباره می‌توان بارداری را تجربه کرد. تنها نکته مهم این است که سطح هورمون‌های بدن به‌صورت ناگهانی و بلافاصله بعد از ترک مصرف قرص‌های ضدبارداری به حالت عادی برنمی‌گردد. بنابراین، زنان نباید انتظارات عجیبی داشته باشند و بخواهند که وضعیت بدن سریعا به حالت اولیه بازگردد، چون به گذشت زمان نیاز است تا بدن بتواند بارداری طبیعی را تجربه کند. شانس بارداری همیشه وجود دارد و هرچه از قطع مصرف قرص‌های ضدبارداری دورتر شوید، این شانس افزایش می‌یابد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *