تغییر چرخه قاعدگی با قرص های ضدبارداری

تغییر چرخه قاعدگی با قرص های ضدبارداری

اگر می خواهید مانع بارداری ناخواسته شوید بهتر است بیشتر مراقب مصرف قرص های ضدبارداری باشید این داروها باید در وقت و زمان معینی مصرف شوند چون در غیراینصورت هیچگونه تاثیری بر پیشگیری از بارداری شما نخواهند گذاشت.

اگر چرخه قاعدگی با بارداری تداخل کند، بارداری در طول روزهای قاعدگی غیرممکن می‌شود. با این‌حال، اگر در این روزها رابطه زناشویی داشته باشید، ممکن است که باردار شوید. دلیلش این است که مایع منی می‌تواند تا حدود یک هفته در داخل واژن باقی بماند و همچنان شرایط لازم برای بارور کردن تخمک‌ها را داشته باشد.

بعضی از افراد فکر می‌کنند که استفاده از قرص‌های ضدبارداری بلافاصله تاثیر می‌گذارد، اما واقعیت اصلا چنین چیزی را اثبات نمی‌کند. قرص‌های ضدبارداری باید براساس یک چرخه مشخص و برنامه دقیق مصرف شوند تا همزمان با تغییرات هورمونی طوری عمل کنند که مانع از بارداری شوند. بنابراین، اگر قرص‌های ضدبارداری را هر وقت که دلتان خواست مصرف کنید، قطعا به نتیجه‌ای که فکر می‌کنید، منجر نمی‌شوند.

نتیجه این کار، چیزی نیست جز بارداری ناخواسته. قرص‌های ضدبارداری واقعا برای بیشتر زنان خطرناک نیستند و معمولا مصرف آن‌ها در درازمدت مشکلی به‌وجود نمی‌آورد. با این‌حال، این احتمال وجود دارد که ذخایر املاح بدن با استفاده از قرص‌های ضدبارداری خالی شوند. بنابراین، بهتر است که دوره‌های مشخصی را برای استراحت بدن و بازیابی آن در نظر بگیرید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *