تفاوت عملکرد چند وظیفه‌ای در مردان و زنان

تفاوت عملکرد چند وظیفه‌ای در مردان و زنان

محققان معتقدند زنان در عملکرد چند وظیفه‌ای نسبت به مردان تواناتر هستند. آن ها در انجام دادن وظایف مختلف نسبت به مردان تواناتر هستند . فعالیت شدید و عملکرد چند وظیفه‌ای در بانوان از کیفیت بیشتری نسبت به مردان برخوردار است.

این‌که زنان در عملکرد چندوظیفه‌ای از مردان بهتر هستند، یکی از باورهای رایج و پذیرفته‌شده در میان مردم است. اگرچه بعضی از مطالعات از این تصور حمایت کرده‌اند، اما همواره عده‌ای از دانشمندان بر شواهد ناکافی در این زمینه تاکید کرده‌اند و تعمیم دادن آن را به همه مردان و زنان نادرست دانسته‌اند. با این‌حال، یکی از مطالعات اخیر دوباره یافته‌های قبلی را تایید می‌کند و نشان می‌دهد که چرخش بین وظایف مختلف به‌طور همزان برای مغز مردان سخت‌تر است. گزارشی از این مطالعه در Human Physiology منتشر شده است.

محققان روسی در این مطالعه متوجه شدند که مغز مردان ۲۰ تا ۳۰ ساله در حین عملکرد چندوظیفه‌ای، فعالیت بسیار بیشتری در قسمت‌های پریفرونتال و لوب آهیانه راست و اینسولا از خودش نشان می‌دهند. علاوه بر این، ناحیه حرکتی تکمیلی در مغز مردان همزمان با عملکرد چندوظیفه‌ای، به فعالیت شدیدی می‌پردازد که در مغز زنان مشاهده نشده است. این مطالعه نشان می‌دهد که مغز مردان در حین عملکرد چندوظیفه‌ای، خیلی بیشتر از قدرت خودش استفاده می‌کند، درحالی که مغز زنان به فعالیت شدید در چنین حالت‌هایی نیاز ندارد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *