تنفر کودک از رفتن به مهمانی

تنفر کودک از رفتن به مهمانی

چرا برخی کودکان از رفتن به مهمانی ها گریزان هستند؟ منشا روحی و روانی این رفتارها چیست؟ چگونه می توانیم آن ها را علاقه مند به رفت و آمد با دوستان و آشنایان کنیم؟ توصیه مشاورین و روانشناسان به والدین در این زمینه چیست؟

اگر شما هم فرزندی دارید که در گروه افراد بسیار حساس قرار می‌گیرد، با کمک گرفتن از استراتژی‌های زیر می‌توانید زندگی بهتری را تجربه کنید. شما باید وقت استراحت زیادی را در طول روز برای این کودکان در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که اگر کودکان بسیار حساس، با عوامل محرک‌ زیادی سر و کار داشته باشند، سریعا از نظر ذهنی خسته می‌شوند.

ممکن است که شما به‌عنوان والدین، رفتارهای خاصی را از کودک انتظار داشته باشید. بنابراین، از مدل‌سازی این رفتارها نترسید. اشکالی ندارد که به‌آرامی دست فرزندتان را بگیرید و او را به یک فعالیت تازه دعوت کنید، چون این کودکان در بسیاری از مواقع منتظر همین لحظه هستند و سریعا با فعالیت جدید کنار می‌آیند. در مواقع مناسب،به کودک اجازه بدهید که مسئولیت خودش را بر عهده بگیرد. اگر از لباس‌هایی که شما برایش انتخاب کرده‌اید، خیلی ناراضی است، دفعه بعدی بگذارید که خودش این کار را انجام بدهد. این کار یعنی شما به حرف کودک گوش می‌دهید و همین مساله، احساس کنترل‌پذیری محیط بیرونی را در او بیشتر می‌کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *