تهیه املت امورایس مرغ و سبزیجات منجمد شده

تهیه املت امورایس مرغ و سبزیجات منجمد شده

طرز تهیه املت امورایس مرغ

مطلب زیر به طرز تهیه املت امورایس مرغ و سبزیجات اختصاص دارد و همانطور که از نام این املت مشخص است در آن از برنج پخته شده استفاده گردیده است همچنین سبزیجاتی که در این املت بکار میرود باید منجمد شده باشد.

مواد لازم

تخم مرغ ۴ عدد
برنج پخته ۱ لیوان
سینه مرغ ۱ عدد
روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری
پیاز ۱ عدد
شیر ۲ قاشق غذاخوری
سبزیجات منجمد ( هویج . نخود فرنگی . ذرت ) ۱ لیوان
پنیر چدار مقداری

 

تهیه املت امورایس مرغ و سبزیجات

روغن زیتون و پیاز خرد شده را داخل ماهیتابه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. تفت دهید تا پیاز نرم شود سپس سینه مرغ خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید ( مرغ را ریز خرد کنید ).پس از اینکه رنگ مرغ تغییر کرد مخلوط سبزیجات منجمد ، نمک ، فلفل و ادویه های دلخواه را اضافه کنید. تفت دهید تا مواد به خوبی مخلوط شوند و بپزند سپس از روی حرارت بردارید و کنار بگذرید.

۲ عدد تخم مرغ را داخل کاسه ای بشکنید و با چنگال بزنید تا یکدست شود. ماهیتابه را چرب کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود. سپس تخم مرغ را داخل ماهیتابه بریزید و با چرخش ماهیتابه تخم مرغ را خوب پخش کنید ( برای هر املت ۲ تخم مرغ لازم است ).

در یک طرف تخم مرغ مقداری پنیر چدار رنده شده و نصف مخلوط گوشت و سبزیجات پخته شده بریزید ،  پس از اینکه تخم مرغ خودش را گرفت طرفی که خالی است را روی مواد بیاورید ( به اصطلاح تخم مرغ را تا بزنید ).پس از اینکه املت آماده شده در ظرف بریزید و با سس گوجه فرنگی و … تزیین و سرو کنید ، املت دوم را نیز به همین صورت آماده و سرو کنید.

برای: ۲ نفر
حاضر است در : ۳۰ دقیقه
وعده: صبحانه, عصرانه, میان وعده
دسته بندی دستور آشپزی : املت و کرپ
مواد لازم : برنج, پنیر چدار, پیاز, تخم مرغ, روغن زیتون, سبزیجات, شیر, مرغ


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *