تهیه ساندویچ با گوشت بوقلمون و ذرت

تهیه ساندویچ با گوشت بوقلمون و ذرت

از مزایای مصرف گوشت بوقلمون چه میزان اطلاع دارید؟ گوشت بوقلمون از چربی کمتری برخوردار است و می توانید از آن در رژیم های غذایی تان استفاده کنید. به ارزش تغذیه ای و کالری گوشت بوقلمون در این بخش اشاره شده است. بد نیست روش تهیه ساندویچ با گوشت بوقلمون را در این مطلب بیاموزید.

گوشت بوقلمون بدون پوست، به طور طبیعی چربی کمی دارد که معادل ۱ گرم چربی در هر ۳۰ گرم گوشت است، لذا کسانی که دارای رژیم غذایی کم‏ چربی هستند، می‏توانند از آن استفاده کنند.

۱۵۰ گرم گوشت بوقلمون حدود نیمی از اسید فولیک مورد نیاز روزانه را تامین می کند. همچنین منبع خوبی از پروتئین، سلنیوم،روی و پتاسیم و ویتامین‏های B1 ، B3 ، B6 و B12 و اسید آمینه تریپتوفان است.

بوقلمون کلسترول بد خون را کاهش می‏‏دهد، آرامش و سرحالی ایجاد می‏کند، از سرطان جلوگیری می‏کند، ترشح هورمون تستوسترونرا افزایش می‏دهد، سیستم ایمنی را تقویت می‏کند.

گوشت سفید و بدون پوست بوقلمون، یک ماده غذایی با پروتئین بالا و چربی کم است. کسانی که باید غذاهای کم چرب بخورند، می‏توانند از قسمت سفید گوشت بوقلمون استفاده کنند.

هوا که گرم می‌شود، طرفداران غذاهای سرد و سبک زیاد می‌شوند؛ غذاهایی که مناسب پیک‌نیک یا محل کار هستند. ساندویچ بوقلمون و ذرت، یکی از همین غذاهای سرد و ساده، اما در عین حال، مغذی است که طرز تهیه ساده‌ای هم دارد.

مواد اولیه این ساندویچ شامل ۱ فنجان ذرت پخته، نصف فنجام گوجه‌فرنگی تازه و خردشده،یک‌چهارم فنجام گوجه‌فرنگی خردشده که زیر نور آفتاب خشک شده باشد، ۲ قاشق غذاخوری روغن کانولا، ۱ قاشق غذاخوری آبلیموی تازه، ۲۵۰ گرم سینه بوقلمون نازک و پخته یا ژامبون بوقلمون، ۴ عدد نان تست و ۲ برگ کاهو می‌شود.

برای تهیه ساندویچ بوقلمون و ذرت، ابتدا ذرت، گوجه‌‌فرنگی‌ها، روغن و سرکه یا آبلیمو را باهم مخلوط کنید. حالا روی ۲ عدد از نان‌ها، تکه‌های بوقلمون را بچینید و مواد مخلوط‌شده را روی آنها بریزید. پس از چیدن برگ کاهوها، نان دیگر را روی ساندویچ بگذارید. برای این کار می‌توانید از نان ترتیلا هم کمک بگیرید و ساندویچ را رول کنید.

هر وعده از این غذا حدود ۳۲۱ کیلوکالری انرژی، ۱۲ گرم چربی، ۳۵ میلی‌گرم کلسترول، ۳۵ گرم کربوهیدرات، ۱۹ گرم پروتئین، ۴ گرم فیبر، ۶۸۲ میلی‌گرم سدیم و ۳۲۵ میلی‌گرم پتاسیم دارد. ضمن اینکه می‌تواند ۴۷ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین A را هم تامین کند. ساندویچ بوقلمون و ذرت، معادل ۲ وعده کربوهیدرات مصرفی در طول روز است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *