تهیه واکسن برای یک بیماری خطرناک

تهیه واکسن برای یک بیماری خطرناک

به تازگی با تهیه نوعی واکسن ، امید جدیدی برای مقاله با بیماری ابولا به وحود آمد، این بیماری افراد زیادی را به کام مرگ کشاند، هم اکنون این واکسن در مرحله آزمایش به سر میبردو خوشبختانه توانسته نتیجه مطلوبی به محققان ازئه دهد، این بیماری مسری و بسیار خطرناک است و به سرعت در بدن افراد مبتلا انتشار پیدا میکند.

اولین واکسن تجربی که از ویروس ابولا تهیه شده روی میمونها موثر واقع شد. محققان دانشگاه ویسکونسین و دانشگاه توکیو به کمک تکنیکی خاص که مشروح آن در مجله américaine Science منتشر شد، توانستند در شرایطی کاملا ایمن ویروس ابولا را تحت بررسی قرار دهند.

در این روش محققان ژنی کلیدی با عنوان VP۳۰ که باعث ساخت پروتیینی می‌شود که آلوده‌کننده سلول است را جدا کردند. ویروس ابولا ۸ ژن دارد. با دستکاری این ژنها و کاهش میزان پروتیین ژن VP۳۰ محققان توانستند در امنیت کامل این ویروس را بررسی کنند و واکسنی تهیه کردند که در حال حاضر آزمایش آن روی میمونها با موفقیت همراه بوده و قرار است روی انسانها آزمایش شود. محققان امیدوارند روشی که کشف شده بتواند به درمان دیگر بیماریهای ویروسی نظیر ایدز و هپاتیت و سرطان دهانه رحم هم کمک کند. تا کنون هیچ درمان موفقی برای ابولا ارائه نشده بود و طبق آمار سازمان جهانی بهداشت این ویروس بعد از کشتار ویروسی سالهای ۱۹۷۶ در سودان و زئیر با ۱۰ هزار کشته در سال ۲۰۱۴ در آفریقای غربی کشنده‌ترین بیماری مسری ویروسی بوده است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *