توصیه هایی به سالمندان دیابتی

توصیه هایی به سالمندان دیابتی

سالمندان مبتلا به دیابت نسبت به دیگران از مشکلات بیشتری رنج میبرند آن ها باید مراقب نوسانات فشار خون و قندخون خود باشند تا از پیشروی این بیماری در بدنشان پیشگیری کنند. در ادامه توصیه های جالبی برای سالمندان دیابتی داریم.

محققان انجمن دیابت آمریکا در مجله Diabetes Care اعلام کردند که یک‌سوم سالمندان دیابتی، بیماری خود را تحت کنترل دارند. از نظر آنان، کنترل وضعیت قند خون، فشار خون و میزان کلسترول، نقش مهمی در مدیریت این بیماری دارد. آنان با انجام مطالعه و انجام نظارت بر روی حدود ۱۶۰۰ بیمار مبتلا به دیابت،که ۶۵ ساله به بالا بودند، دستورالعمل‌هایی برای مدیریت وضعیت دیابت دادند که شامل سه اقدام کلیدی بود:‌ کنترل قند خون، فشار خون و سطح کلسترول خون. نتایج نهایی نشان داد که فقط یک‌سوم دیابتی‌ها بر اساس این دستورالعمل‌های استاندارد به کنترل بیماری دیابت خود می‌پردازند و بقیه دیابتی‌ها به این مسئله اهمیت نمی‌دهند.

بعضی از کارشناسان معتقدند که دستورالعمل‌های انجمن دیابت، برای سالمندان خیلی بیش از حد سخت است. اما محققان با انجام اقداماتی که سختگیری کم‌تری هم داشت، باز به این نتیجه رسیدند که خیلی از کسانی که مبتلا به دیابت هستند، به کنترل دیابت‌شان اهمیتی نمی‌دهند. به نظر این محققان،یکی از دلایل مهمی که مانع کنترل صحیح دیابت توسط سالمندان می‌شود،‌ این است که سالمندان به‌خاطر مشکلات مختلفی که دارند به رسیدگی فوری‌تر و دقیق‌تر پزشکان و مراقبت‌های کامل‌تری نیاز دارند که اجرای این کارها برای همه آن‌ها مقدور نیست. عدم کنترل درست دیابت، در طولانی‌مدت باعث مشکلات سختی مثل آسیب‌های عصبی، نابینایی و بیماری‌های کلیوی می‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *