توصیه هایی در مورد شکلات

توصیه هایی در مورد شکلات

شکلات مزایای زیادی برای سلامتی ما دربر دارد و می تواندریسک مبتلاشدن به دیابت و بیماری قلبی را از ما دور کند  همچنین این ماده غذایی کمک زیادی به تنظیم سطح آنزیم‌های کبدی میکند. با مطالعات جدید در زمینه شکلات آشنا شوید.

آیا به نظر شما روزی می‌رسد که یک پزشک بتواند شکلات به بیماران تجویز کند؟! یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که چنین کاری امکان‌پذیر است! محققان دانشگاه وارویک در مطالعه اخیرشان به این نتیجه رسیدند که مصرف روزانه مقدار کمی از شکلات (بالای ۷۰ درصد) می‌تواند خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را کاهش دهد.

گزارشی از این مطالعه در British Journal of Nutrition منتشر شده است. آنان در این مطالعه، مصرف شکلات را در بین یک هزار و ۱۵۳ فرد ۱۸ تا ۶۹ ساله بررسی کردند که پرسش‌نامه‌هایی را درباره مصرف شکلات تکمیل کرده بودند. ضمنا تمرکز محققان بر این مساله بود که آیا مصرف شکلات با مقاومت نسبت به انسولین ارتباط دارد یا خیر. علاوه بر این، تاثیر مصرف شکلات بر سطح آنزیم‌های کبدی نیز بررسی شد که عملکرد کبد  را مورد سنجش قرار می‌دهد. محققان در پایان به این نتیجه رسیدند که ۸۱.۸ درصد از این افراد از شکلات استفاده می‌کنند و مصرف روزانه آن‌ها به‌طور میانگین ۲۴.۸ گرم است. البته نتیجه اصلی این بود که خطر مقاومت نسبت به انسولین در بین کسانی که روزانه شکلات می‌خوردند، کمتر از دیگران بود و سطح آنزیم‌های کبدی این افراد در وضعیت بهتری قرار داشت.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *