توصیه های بعد از انجام ساب‌سیژن

توصیه های بعد از انجام ساب‌سیژن

افرادی که از جوشگاه‌های عمیق روی پوست صورتشان رنج میبرند برای رفع این حالت روی چهره خود می توانند از روش ساب‌سیژن کمک بگیرند. روش ساب‌سیژن برای کاهش جوشگاه های آکنه مورد استفاده قرار میگیرد و می تواند آن ها را مانند تصویر بالا از بین ببرد.

ساب‌سیژن، روشی است که در آن،بافت‌های همبند سفت یا همان بافت‌های فیبروتیک، با وسیله‌ای که به‌طور استاندارد از سوزن‌هایی به نام سوزن نوکور درست شده، آزاد می‌شوند. این روش درمانی، بیشتر برای درمان جوشگاه‌های عمیق ناشی از جوش‌های جوانی (آکنه) کاربرد دارد. یکی از عوامل مهم در ایجاد فرورفتگی در جوشگاه‌های آکنه،وجود چسبندگی‌ها و فیبروز زیر آنهاست که باعث کشیده‌شدن پوست به سمت داخل و فرورفتگی می‌شود. ساب‌سیژن روش بسیار موثری برای بهبود این فرورفتگی‌ها و به داخل کشیده‌شدن‌های جوشگاه‌های آکنه است.

در این روش، پزشکان با استفاده از سوزن نوکور که شباهت زیادی به خنجر دارد، در فواصل مختلف وارد بافت فیبروتیک می‌شوندو پس از به حالت افقی درآوردن سوزن در زیر پوست، بافت‌های فیبروتیک را از بین می‌برند. بعد از انجام این روش ساب‌سیژن که در بهبود جوشگاه‌های آکنه بسیار مفید است، صورت شما ۲ تا ۳ روز تورم خواهد داشت. معمولا فقط دو سوراخ در کنار گوش‌ها موجود است که باید پما آنتی‌بیوتیکی روی آن‌ها بزنید. آنتی‌بیوتیک و داروهای تجویزشده را به‌مدت ۳ روز مصرف کنید. به‌ندرت ممکن است کبودی مختصری در زیر چشم اتفاق بیافتد که به‌زودی برطرف خواهد شد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *